ESU Lokprogrammer aan "niet-ESU" decoders

Gestart door eve, 01 augustus 2015, 08:37:29 AM

Huugooke

Citaat van: Huugooke op 04 augustus 2015, 20:34:25 PM
de tester, zonder meer!
en als je een programmer zoekt: er zijn nog andere. Lees eens het artikeltje over DecoderPro.

PietB

Citaat van: Ben op 04 augustus 2015, 19:08:20 PM
Prik je decoder in een lokkie en je hebt een tester.
Heeft toch een klein nadeel Ben, die dingen hebben de eigenschap weg te rijden.
En een tester (mits juist gebruikt) blijft lekker staan. ;)
grt Piet.

Huugooke

je zou natuurlijk een ouwe lok kunnen voorzien van alle mogelijke adapters (ze bestaan!) en de motor losmakan van de wielen. Maar dan ben je  meer centen kwijt denk ik :D

eve

De eerste Tams die "bagger" is moet ik nog tegen komen...

En op die tester van ESU zit natuurlijk exact de motor van de machine waar de decoder naar toe moet...

Erik

Ben

Citaat van: dani op 04 augustus 2015, 20:11:02 PM
Citaat van: Ben op 04 augustus 2015, 19:08:20 PM
Prik je decoder in een lokkie en je hebt een tester.

Wie o Wie bezorgt mij een lokje met alle mogelijke aansluitingen  21polig, 22 polig, 8 polig, 6 polig en noem maar op ??


Wie o Wie bezorgt mij een tester met alle mogelijke typen motoren zou de tegenvraag kunnen zijn.

Overigens: ik reageer op de vraag van Dani op basis van zijn specifieke situatie: Ecos / z21 en v.n.l. niet Esu decoders. Ik snap wel dat iedereen voorkeuren heeft op basis van zijn eigen situatie (heb ik ook) maar daar ging het hier niet om.

Citaat van: dani op 04 augustus 2015, 20:04:29 PM

Dat Tams  "bagger" is  is mooi om weten, zeker aangezien ik er tot nu toe tevreden over ben in de oude Märklin loks die anders helemaal moeten omgebouwd worden naar gelijkstroommotoren.    Het blijft voor mij een prijsgunstige oplossing, maar ik ben dan ook niet zo veeleisend aan rijgedrag.


Dat weet ik, wij kennen elkaar van het 3rail forum. Zoals je zelf zegt ben je nauwelijks kritisch op rijgedrag dus ik snap je betoog en keuze voor Tams.

Gr, Ben.

dani

zoals altijd zijn er PRO en CON stellingen...

Alles goed beschouwd  (en vooral het punt ivm alle types motoren, want dat is bij de Tams een punt aangezien de LD-W  voor AC motoren is)  denk ik dat ik voorlopig ga blijven bij  de huidige setup zoals ik die heb...

Een z21 aan een test-/ programmeerspoortje  en gekoppeld aan een  rollenbank  (die zowel 2rail als 3 rail kan testen)
Een Ecos 2 op de baan (ook met apart prog spoortje)

En dan inderdaad de decoder in de lok steken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

nmbssncb

Citaat van: Ben op 04 augustus 2015, 14:34:29 PM
Misschien kun je dan aangeven welke niet Willy? Want ik heb hier naast Esu ook Trix, Zimo, Kuehn, Tran, Uhlenbrock en Lenz decoders en die kan ik allemaal programmeren.

Gr, Ben.

Märklin deocders van de nieuwere generatie...

Willy
Willy

Ben

Ah, op die fiets. Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar sta me toe dat ik dat merk wat betreft decoders, centrales, etc. niet serieus neem.

Gr, Ben.

dani

die kan je gewoon best  volgens CV's programmeren of gewoon af blijven en gebruiken "as is".
De meeste fabrikanten beweren toch dat ze optimaal ingesteld zijn "af fabriek"...  :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.