Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

ESU Lokprogrammer aan "niet-ESU" decoders

Gestart door eve, 01 augustus 2015, 08:37:29 AM

eve

Het is hier al eens op tafel gekomen. Maar er was toen geen eenduidig besluit. Nu willen we het met zekerheid weten.

We slagen er niet in om een "niet-ESU"-decoder uit te lezen met een ESU LokProgrammer 4.4.18

Kan dat niet of zien wij iets over het hoofd ?

Erik

pandur

De individuele CV's kunnen uitgelezen en geschreven worden , meen ik
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

eve

Eric,

Je bedoelt : CV nummer xxx, lees, resultaat CV nummer = nnn, CV nummer = mmm, schrijf, en het is gewijzigd ?

En zonder dat de LokProgrammer de vreemde decoder rest naar fabrieksinstellingen ?

Erik

pandur

Ja , klopt
Maar ik neem aan dat je op deze manier ook een reset kan doen
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

eve

De reset is ongewenst.

We overleggen hier.

Erik

Huugooke

Zelf ook gedaan met "vreemde" decoder; lezen en schrijven, ook besturen lukt.

PietB

Mag ik vragen waarom je dat zou willen?
Er bestaat een prima programmer die merk onafhankelijk is.
De DecoderPro van JMRI.
Mooie bijkomstigheid hij is gratis.

grt Piet.

eve

Citaat van: PietB op 01 augustus 2015, 11:21:00 AM
Mag ik vragen waarom je dat zou willen?
Er bestaat een prima programmer die merk onafhankelijk is.
De DecoderPro van JMRI.
Mooie bijkomstigheid hij is gratis.

grt Piet.

Het gaat om een slachtoffer dat een LokProgrammer heeft. De investering is er.
IK heb oa ook een DecoderPro van JMRI. Maar ik dacht dat je daar nog een kastje hardware van ca. 50 € moest bijkopen?

Erik

PietB

Citaat van: eve op 01 augustus 2015, 11:30:10 AM
IK heb oa ook een DecoderPro van JMRI. Maar ik dacht dat je daar nog een kastje hardware van ca. 50 € moest bijkopen?
Wat voor kastje Erik?
Ik gebruik DecoderPro in combinatie met mijn Intellibox, via een USB->seriele interface.
Die laatste had ik al omdat ik ook koploper gebruik.

grt Piet.

eve

Citaat van: PietB op 01 augustus 2015, 13:05:22 PM
Citaat van: eve op 01 augustus 2015, 11:30:10 AM
IK heb oa ook een DecoderPro van JMRI. Maar ik dacht dat je daar nog een kastje hardware van ca. 50 € moest bijkopen?
Wat voor kastje Erik?
Ik gebruik DecoderPro in combinatie met mijn Intellibox, via een USB->seriele interface.
Die laatste had ik al omdat ik ook koploper gebruik.

grt Piet.

Ik heb er, bij gebrek aan een andere centrale, een SProgII moeten bijkopen...
Maar eea werkt prima ook.

Erik

ceuleer

Is het mogelijk om DecoderPro te gebruiken met de lokprogrammer en de ESU 51900 decodertester ?
Via de seriële poort of USB maak je connectie tussen het programma op de PC LokProgrammer 4.4.18 en de ESU 53452 LokProgrammer, met bv. de decodertester erop aangesloten, en een decoder ingeplugd.
Kan je dan DecoderPro niet connecteren met de hardware van ESU, en zo de decoder uitlezen of instellen ?

Huugooke

Citaat van: ceuleer op 01 augustus 2015, 14:09:14 PM
Is het mogelijk om DecoderPro te gebruiken met de lokprogrammer en de ESU 51900 decodertester ?
Via de seriële poort of USB maak je connectie tussen het programma op de PC LokProgrammer 4.4.18 en de ESU 53452 LokProgrammer, met bv. de decodertester erop aangesloten, en een decoder ingeplugd.
Kan je dan DecoderPro niet connecteren met de hardware van ESU, en zo de decoder uitlezen of instellen ?
yes

PietB

Citaat van: ceuleer op 01 augustus 2015, 14:09:14 PM
Kan je dan DecoderPro niet connecteren met de hardware van ESU, en zo de decoder uitlezen of instellen ?
Even los van het feit of het kan, lijkt het me een wat onzinnige actie.
Als je de Lokprogrammer hardware hebt dan heb je ook de software, die is immers gratis te downloaden.
Waarom zou je dan de veel moeilijker te bedienen DecoderPro in combinatie met de LokProgrammer willen gebruiken?

grt Piet.

bellejt

mss om de andere soorten decoders via locprogrammer ook te kunnen programmeren ? Zou velen zeker interesseren.

Ben

Maar je kunt alle decoders al programmeren met een Esu programmer...... Dat antwoord is hier al een paar maal gegeven. ;)

Gr, Ben.