Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mijn kerst baantje

Gestart door zschaalzot, 27 juli 2015, 17:25:03 PM

zschaalzot

Deze is een beetje donker maar ik plaats ook nog wat foto's achteraf.
https://youtu.be/YVTps_8u1F8

Havoc

"Kerstbaantje"? Midden in de zomer? LOL... Wel leuk en goeie sfeer maar beetje donker gefilmd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

zschaalzot

De bedoeling is dat het tegen kerst af geraakt en er is ook nog heel wat werk aan...
Ik wou enkel wat feedback van de experts  :D

mahtoska1

Ik vind je baan zeer goed. Het geeft een mooi winters landschap weer.
Toch heb ik nog enkele verbeterings punten:
* Probeer de snelheid van de treinen te verlagen. Het lijken net TGV's.
* Bij sommige huisjes schijnt de verlichting door het dak en de muren. Dit is te verhelpen door de binnenkant zwart te schilderen of zwart papier in te plakken.
* Probeer hier en daar een loofboom zonder bladeren te plaatsen.
* Maak de baan een beetje levendig met Preiserianen, vooral rond de kerstmarkt stalletjes.
* Schilder de zijkanten van de sporen roestbruin. Het visueel effect is verbluffend. Het zal deze grote Z-sporen een beetje "verkleinen".
* Voeg details toe. (auto's, vrachwagens, bankjes, stoelen, tuintjes,...)
* Ik mis de sneeuw op de daken

Uiteraard is het jouw baan en zie je maar wat haalbaar is.

Veel succes.

59erke

Ga akkoord met voorgaande post.

Verder zou ik nog willen toevoegen, de verlichting van de huisjes vind ik te fel.
Ik vermoed dat ze aangesloten zijn op de wisselspanning van de transfo zijnde 16v.

Lampjes branden veel mooier met een lagere spanning van 10v.

Ik vermoed ook dat er wegen zijn, deze beetje duidelijker maken door minder sneeuw op te leggen.
Enkele auto's erbij en straatverlichting. Voor de rest mis ik leuke details...

Verder goed bezig
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

dieselfreak

Ik ben al helemaal in Kerstsfeer, doch is het pas eind juli. Kerst valt elk jaar vroeger, als dat zo doorgaat vieren we het hele jaar door Kerst.
MC

zschaalzot

Bedankt voor de feedback heren...toch wel wat nuttige tips ontvangen.
Zoals ik al zei ...er is nog wat werk aan...zo moet het nog eens sneeuwen en de preiserianen hebben nog geen verblijfsvergunning...alles zit wel al in de kist maar moet nog uitgevoerd worden.
Voordat ik verder kan moet ik mijn kerstboompje Noch ontvangen  ;)
Om op wat vragen te antwoorden ...de verlichting is door middel van een oude regelbare netwerkadapter en led stripjes met elk 3 lichtgele ledjes die i.d.d. nog wat afgedraaid kunnen worden.
ik dacht niet echt aan wegen maar wou het op karrensporen houden (?) maar het is verdomd moeilijk paard en kar te vinden in Z.(EraII)
Dus als er iemand wat paarden en karren of kinderen op sleeën weet...?  ;D
En de zijkanten van de sporen roestbruin verven word de echt uitdaging denk ik ...maar laat de tips maar komen...ik ben er blij mee.

Greets


59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan


zschaalzot

Citaat van: mahtoska1 op 29 juli 2015, 11:26:03 AM
Kijk eens op:
http://www.trafofuchs.de/
http://www.rolfs-laedchen.de/

Geweldig die dingen van trafofuchs...ooit iets van besteld? Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Bedankt voor de info

mahtoska1

Als je besteld via mail, krijg je een overzicht van al je items en ook de verzendkosten.
Ik heb reed bij Trafofuchs besteld. Zeer vlot afgehandeld. Omdat de waarde van mijn bestellingen voldoende was, waren de verzendkosten meestal gratis.

zschaalzot

Citaat van: mahtoska1 op 04 augustus 2015, 02:38:43 AM
Als je besteld via mail, krijg je een overzicht van al je items en ook de verzendkosten.
Ik heb reed bij Trafofuchs besteld. Zeer vlot afgehandeld. Omdat de waarde van mijn bestellingen voldoende was, waren de verzendkosten meestal gratis.

Ik had het lijstje al gezien maar ik vrees dat dit Duitse binnenlandse tarieven zijn...vandaar de vraag.
Van Duitsland naar het buitenland verzenden in meestal veel duurder.
Nogmaals bedankt voor de tip.
 


mahtoska1

Zeer mooie en leuke kerst sfeer. Aan dit sneeuwlandschap zul je nog veel plezier beleven. Succes met de verdere detailering.

Mijn favotiete foto:
https://www.dropbox.com/sh/lfim80p4gj5fyqa/AADGjWEAT7kxJjel61vR55xca?dl=0#!/sh/lfim80p4gj5fyqa/AADGjWEAT7kxJjel61vR55xca?dl=0&preview=DSC_0070+-+kopie.JPG

zschaalzot