NS stuurstand frontlichten blijven branden

Gestart door Davy, 26 juli 2015, 23:01:06 PM

Davy

Hallo
vorige week heb ik mij een NS ICRm stuurstand van ls models gekocht. Nu zet ik hem op de sporen en de frontlichten branden al zonder dat ik hem handmatig ingelezen heb.
Veranderen van geel naar rood gaat niet maar soms knippert hij vanzelf naar rood en terug.
Misschien de decoder defect ofzo?? je hoort wel een elektrisch geluid, waarschijnlijk van de decoder zelf.

Davy

SuSke

Zit er wel een decoder in?
Standaard worden die rijtuigen geleverd met een dummy voor analoog gebruik en dan krijg je wel het door jou beschreven resultaat als je het rijtuig met een digitaal signaal aanstuurt.
Oplossing is het plaatsen van een functie decoder die je aanstuurt  met het loc-adres (als je in vaste combinatie rijdt) dan wel met een specifiek adres en in multi-tractie met de loc schakelen als je centrale dat doet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

Citaat van: Union Pacific op 26 juli 2015, 23:01:06 PM
je hoort wel een elektrisch geluid, waarschijnlijk van de decoder zelf.

Wat is een "elektrisch geluid" ? 
I s dat een klik van een relais of zo ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Ik kan ook nergens terugvinden dat er een decoder in zit.
Het kan zijn dat er een ascontact in zit, dat afhankelijk van de bewegingsrichting geel of rood inschakelt. Kun je eenvoudig testen door het rijtuig met de hand een paar cm heen en weer te rijden.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 27 juli 2015, 17:23:49 PM
Ik kan ook nergens terugvinden dat er een decoder in zit.
Het kan zijn dat er een ascontact in zit, dat afhankelijk van de bewegingsrichting geel of rood inschakelt. Kun je eenvoudig testen door het rijtuig met de hand een paar cm heen en weer te rijden.

Dat is een techniek die Marklin oa in zijn M2 trek/duw set toepaste,maar LSModels werkt enkel met een funktiedecoder,
als er idd één in zit tenminste!

;)

Klaas Zondervan

De techniek die ik noemde wordt ook veel door Roco toegepast.

Davy

Mensen, juist thuis van Modellcenter Hunerbein (Aachen). Idd er zit een dummi decoder in alleen voor analoog gebruik.
Kheb nu een digitale decoder van ESU meegekregen speciaal een kleine maat voor stuurstand rijtuigen. Koste mij wel 21,90euro
Bij de I11 en M6 stuurstanden zijn de decoders al digitaal , daarmee dat ik dacht een probleem :). het geluid dat ik hoorde moet normaal weg zijn met de nieuwe decoder.
nou ja, het staat wel op het papier'ke in de doos. Dat weet ik ook al weer :)
Wel vriendelijke mensen in die winkel, en ene die zelfs vlot nederlands spreekt.

Wie nog nooit geweest is, gewoon eens gaan kijken zou ik zeggen, gratis parking achter het station en de stad zelf is echt de moeite om eens te bezoeken.
(als het niet regent :))

Davy

Peter

Wij parkeren onze wagen altijd in de Mostardstrasse (betalend)  Al je buiten komt uit de parking, 20 meter naar reechts de hoek om en je bent op de Markt, vlak bij Hünerbein ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Davy

idd heb ik gezien. Ik ken de tarieven van die parkings niet maar ze profiteren ervan als je er de hele dag wilt staat.
Decoder geplaats en getest ;)
De oorzaak van dat geluid dat ik hoorde aan de decoder lag aan de wielen, stroomafnemers en sporen die nogal vuil waren. geluid is weg nu.
De stroomafname gebeurt vooraan op de assen linkse sporen en achteraan op de assen rechtse sporen wat niet echt optimaal is, tegenover de I11 en M6'en die beide kanten van de wielen gebruiken.

Ben

Het probleem komt weer terug. Beter is zoals je zelf zegt van beide zijden stroom af te nemen en dat op beide draaistellen.



Gr, Ben.