Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Coal Drops

Gestart door GVL, 26 juli 2015, 10:44:16 AM

GVL

Dank jullie.

Dit is de grotendeels afgewerkte trap.



Ingewerkt in het landschap zal het geheel uiteraard beter tot zijn recht komen.

Groeten.


GVL

Na wat overweging toch maar besloten de coal drops in een mini-baantje te integreren.  Volgende updates zal ik onder een draadje in 'Ooit zal het klaar zijn ...' plaatsen.

Ik wil enkele (voor mij althans) nieuwe zaken proberen, oa het rangeren met modelkoppelingen.  De aanblik van overmaatse Kadees op Europees materieel stoort mij al een tijdje.  Ik verwacht dat modelkoppelingen het spel aanzienlijk zullen vertragen en dus ook realistischer maken.  Hopelijk worden de verwachtingen ingelost ...

Als liefhebber van gedetailleerde sporen ga ik voor de Fast Track dwarsliggers van Exactoscale (setjes van 8 dwarsliggers met stoelen waardoor men de railstaven moet schuiven).  Ik was eerst van plan een paar c+l wisselkits aan te schaffen maar, aangezien kwaliteit primeert, heb ik uiteindelijk de bouw van de wissels in opdracht gegeven aan Norman Solomon die schijnbaar in zijn land een stevige reputatie geniet als wisselbouwer.  Na enkele telefoons en mails werd vrij snel een pakje geleverd met daarin deze wissels (als één geheel gebouwd) plus een handgeschreven briefje met verdere instructies.  Weerom een uitstekende service vanuit de UK. 



Dit setje is een aanzienlijke investering (in Limburg krijgt men er een mooie stoomloc met sound voor) maar de sporen zijn, na het rollend materieel, uiteraard het belangrijkste model op een baan.  En, geef toe, de aanblik van dergelijke details bezorgt een mens haast een 'spoors orgasme' ...



Groeten.

Cozzy

Erg mooi materiaal Gino, ontzettend fijn gedetailleerd!
Ben benieuwd om ze te zien eens geïntegreerd in je minibaantje  8)
Succes met de verdere bouw!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

dani

ik zit telkens met open mond te kijken naar wat hier passeert....

"superb"...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Hele mooie wissels, Gino. Maar wat een investering  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL

Dank jullie. 

Gerolf, inderdaad niet echt goedkope wissels maar betere een mooie trein op mooie sporen dan een mooie trein op lelijke sporen, wat mij betreft.  Én een extra reden om dit projectje tot een goed einde te brengen.  Mocht ik nog wissels nodig hebben, zal ik wel terugvallen op de c+l kits.

Dit wordt één van de loodsen op het baantje.  Het is een model van de goederenloods in Brinkburn (http://www.disused-stations.org.uk/b/brinkburn/brinkburn(wa.camwell)old2.jpg).  In het echt sloot het gebouw aan op het perron maar bij mij zal het een plaatsje in de achtergrond krijgen, op spoorhoogte. 



De 'echte' goederenloods wordt waarschijnlijk een model van de houten constructie in Hexham (https://c2.staticflickr.com/8/7028/6658717389_61b5f1605f_b.jpg).  Ik heb al Lego-blokjes aangeschaft voor de vele palen onder het gebouw ...

Groeten. 

Gerolf

Succes met de bouw ervan, Gino  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Een prachtig draadje Gino, ontdekte het nu pas :-[

Die platen van Wills zijn idd prachtig materiaal he

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

GVL

Dank je, Samuel.

De keet van de kolenhandelaar, die ook dienst doet als weeghuis, is klaar, op de schoorsteen na.  Hexham heeft opnieuw de nodige inspiratie geleverd.



Nog even meegeven dat de coal drops, in hun de huidige, onafgewerkte staat, te zien zullen zijn op de stand van MSM tijdens Euromodelbouw (enkel op zondag).

Groeten.

DFS

Mooi stukje Uk, ben benieuwd nr het baantje! Trouwens hoe gaat het met je US BAANTJE,