Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Coal Drops

Gestart door GVL, 26 juli 2015, 10:44:16 AM

GVL

Dank je, Bernard.

Een korte tussenstand ...

De houtconstructie is van extra staalplaten voorzien (die nog een matter uitzicht moeten krijgen).  In het echt werd ook de ruimte tussen iedere railschoen bekleed maar dit prutswerkje heb ik me bespaard.



Er is een kleine uitbreiding gebouwd (had daar beter eerder aan gedacht ...) -- even voorbij de coal drops loopt het spoor dood.  Het stootblok, naar NER voorbeeld, is een goed gedetailleerde witmetalen kit van LMS.



Verder de reling geplaatst (de lijmsporen dienen nog verwijderd). Links daarvan komt de trap die de beide niveaus verbond.  Tenslotte ook de kasseien bewerkt op de wijze van Allan Downes.  Die zijn hun diepe voegen en steriele look kwijt en dragen nu bij tot de grauwe sfeer van het geheel.  Enkele onvolmaaktheden zullen later verborgen worden door strategisch geplaatste kolenzakken, voertuigen en begroeiing.



Groeten.

Michiel

#16
P R A C H T I G !  Dit is een pareltje om naar te kijken. Heerlijk! Alles klopt, én, men heeft net de koer schoon geborsteld. De kasseien zien er nu perfect uit! Heel knap staaltje modelboow.

Vraagje: hoe geef jij dingen een nóg matter uitzicht? Matte lak? Poeders?... Merk?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Gino dit ziet er schitterend uit, ik ga op zoek naar Allan Downes. Prachtige details.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Prachtige sfeer die je daar creert Gino. Meesterlijk weergegeven.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Prachtig. Nog wat losse fijne korreltjes kolen net voor de stapels en zoals je zegt een paar zakken (volle en/of lege) maakt de illusie perfekt
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

I like this. Zeer knap en realistisch !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

GVL

Dank voor jullie reacties.

Michiel, in dit geval zal het, denk ik, een combinatie van matte lak en koolzwarte poeders worden.  Ik gebruik de jongste tijd de acryllak van Humbrol (vind ik iets beter dan Vallejo) maar probeer al een tijdje Testors Dullcote te bemachtigen dat, naar het schijnt, een supermatte finish geeft.  Kent er iemand een verkooppunt van Dullcote?

Peter

Gino

Microscale flatt is zeker zo goed en verkrijgbaar bij oa. Verschoten hier in Antwerpen. Gaat wel eind deze maand in verlof
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Verschooten heeft ook Dullcote geloof ik.

Mattere vernis ken ik niet.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GVL

Dank, Peter en Evan.  Een bezoek aan Verschooten wordt ingepland.
Vanavond de trap gebouwd.  Een helse job om die treden netjes opgelijnd te krijgen ...



Zo te zien is er nog wat kuis- en paswerk nodig.

Kautenbach


Steam.N

Mooi gedaan, die trap.
En dat paswerk zal wel meevallen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

John Lostcreek

Mooi stukje werk. Ziet er heel goed uit. Mooi gemaakt en geweatherd  :)
Groeten John

www.lostcreek.nl
Team Mitropa www.teammitropa.nl