LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alan On Track

Zalig stelletje. :D  Leuk om hiervan eens een model te zien, zo'n zonde dat het grote voorbeeld niet bewaard is gebleven.
Modelbouw is een kunst

Jappy

Dat stelletje is al heel mooi geworden. Een leuk uniek stukje Belgische spoorgeschiedenis in model!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Michiel

Het was hier even stil want we hebben een paar extreem dramatische gebeurtenissen te verwerken gekregen. Maar tijd heelt, en dus hernemen we stilletjes aan weer het dagelijke leven, zoals knutselen. Ik zet de schouders onder het laatste zware loodje: de keerlus langs de rechter kant van de baan. Wanneer die aangelegd is, dan kunnen treinen weer rondjes rijden door het station.

Van de recup van de baan voor de verhuis, heb ik de schaduwbak gemaakt. Deze zal weer aan de achterkant van de baan hangen, en ook weer afneembaar. De keerlus zelf komt in het voorlaatste segment. Deze zal flink aangepakt moeten worder opdat het traject tussen de wisselmotoren, elektronica en bedrading kan lopen. We weten weer wat doen. Niet het prettigste werk, maar eenmaal dit gedaan, dan breken mooie modelbouwtijden aan.




groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Het schaduwsegment hang in z'n zwaartekrachtslot. Dat is dus klaar. Nu het tweede deel van het mini-schaduwstation: het trace van de keerlus onder het station door. Dat wordt een ander paar mouwen...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Het gaat met een slakkegangetje. De motivatie is voorlopig vrij afwezig. Maar dat gaat met golven. Morgen is er weer een dag...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Rome is ook niet op 1 dag gebouwd...  het hoeft niet altijd snel te gaan, zo blijven we er plezier in hebben.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

just4fun

Citaat van: Michiel op 13 november 2021, 16:26:57 PM
... motivatie is voorlopig vrij afwezig ...
Ken ik ...
't Komt goed, zeggen ze  :)
Paul

De absolute beginner

Citaat van: 59erke op 13 november 2021, 17:09:53 PM
Rome is ook niet op 1 dag gebouwd...  het hoeft niet altijd snel te gaan, zo blijven we er plezier in hebben.

Inderdaad! Ik heb al maanden zeer,zeer weinig aan mijn baan voortgewerkt. Tussen augustus en Allerheiligen net iets meer dan niet.
Dat is daarom niet omdat ik er geen plezier meer in schep, maar omdat ik bijna geen tijd ervoor heb en had.
Maar tussen de soep en de patatten wat hersenspinsels kweken zorgt er voor dat ik toch nog een béétje bezig ben  :).

Cyriel

Michiel

Het blijven moeilijke tijden, maar zo af en toe pruts ik wat verder. Het is mogelijk meer werk om een segment te her-bekabelen, dan het nieuw te bekabelen. De wisselaandrijvingen zijn verplaatst buiten het traject van de keerlus. De bedrading werd grotendeels verwijderd, en alles zal terug aangesloten worden, maar dan anders.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Michiel succes ermee en laat het kopke niet hangen daar is het leven te mooi voor.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Jappy

Hopelijk kan modelbouw je een leuke afwisseling bezorgen in deze sombere tijden Michiel. Altijd leuk om een update te zien in dit topic.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Michiel

Voor de amateurs is hier weer een kort filmpje met de huidige stand van zaken. Wegens omstandigheden lag de modelbouwactiviteit stil. Gisteren heb ik de modelbaan weer opgestart na maanden te hebben liggen stof happen. Het heropstarten gaat zoals gewoonlijk gepaard met de typische probleempjes. Het filmpje:

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)