LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

En toch nog even een illustratie van hoe elk segment uit de baan genomen kan worden, en zoals hier bijvoorbeeld op de kant gezet kan worden om makkelijker te kunnen bedraden.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Handig  8)

Maar toch ... kan zo'n rechtopstaand segment niet omvallen?  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Ja, dat kan omvallen. Ik werk ook zo, maar als een segment rechtop staat zet ik het vast met een lijmklem.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De bedrading wordt iets chaotischer dan geanticipeerd en strikt nodig. Maar veel recuperatiespul van vorige banen, en hergebruik van in schuiven liggend prullaria maakt het allemaal wat wilder. Maar in principe zou het nu moeten werken, althans het deel dat nu is aangesloten, en dat is 3/4 van de sporen en wissels op dit segment. De draden worden later wel wat strakker gebundeld. Ik ga dit alvast uittesten en zien of er overal rijspanning staat zonder kortsluiting, en dat het mechanisch ook in orde is zonder ontsporingen. Laat het testrijden beginnen!

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris


Michiel

Bijna. Wanneer alles goed blijkt te werken, de draden nog samen bundelen opdat de kat de losse draden niet doorknabbelt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 18 september 2021, 12:36:54 PM
is netjes genoeg zo toch?

Heb al slechter gezien...bij mij vroeger! ;D ;D
Maar als alles goed werkt, da's 't belangrijkste...

;)

Michiel

En nu vandaag, Rudy? Alles netjes, proper en ordelijk?  ::)
Maar je hebt gelijk, als het werkt, is het goed.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 18 september 2021, 14:08:48 PM
En nu vandaag, Rudy? Alles netjes, proper en ordelijk?  ::)

Nee, maar wel allemaal opgeslagen in dozen, klaar om te verhuizen overmorgen!

;)

Michiel

Voor de amateurs is hier weer een kort filmpje met de huidige stand van zaken, en vooral met de twee nieuwe schaduwsegmenten. Treinen rijden nog aarzelend omdat ik de wilde steentjes nog niet heb verwijderd van het eerder gelegde ballast.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Pierre

Groet Pierre.


Alan On Track

Leuk filmpje. Het tervuren-stelletje bolt wel al goed zo te zien  :)
Modelbouw is een kunst

Michiel

Thanks Frank, Pierre en Alan. En het Tervurenstelletje bolt inderdaad goed.  ;)

Ondertussen ben ik beland aan deel twee van het schaduwproject: de rechter keerlus. Deze is iets ingewikkelder, en loopt door het 6de segment, onder het rijvlak van het station tussen de wisselaandrijvingen door. Oude segmentbakken liggen klaar om uitelkaar te slaan (ze zijn gelijmd) en om te bouwen naar het schaduwsegment.






groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)