Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

BC911

Inderdaad Michiel  ;). Zo heb ik het ook gedaan. Wel even kijken dat je de lipjes voldoende inkort, anders denk ik dat het ene mogelijks nog tegen het onderste contact kan komen van de motor. Ik heb het dus nog schuin ingekort om zeker te zijn.



Daarnaast heb ik bovenaan een gaatje geboord in de plastic behuizing van de motor. Zo kan je de 2 draadjes voor de motor mooi langs boven laten lopen.

Maar komt goed zie ik.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Gerolf

Citaat van: Michiel op 06 februari 2021, 17:45:10 PMIk ben best gelukkig met dit resultaat tot nu toe.


Terecht dat je daar content mee bent. Zeer mooi gedaan  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Thanks Gerolf!

Deze ochtend heb ik dit tussen resultaat in de primer gezet.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Dat gaat helemaal goed komen , eens wat anders hé Michiel dan altijd aan je baan te werken. Leuke zijsprong. ;)

Jappy

Heel mooi Michiel! Ziet er echt prachtig uit
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Driesel

Ja Michiel, ik kan de anderen alleen maar bijtreden: dit is een indrukwekkend stukje handarbeid!

Michiel

Onverwacht probleem, de Zimo decoder kan blijkbaar niet overweg met dit motortje. Weer een ankerloos motortje, en weer problemen. Ik zit door mijn decoders heen. Doeme toch. Wat een miserie met die ankerloze motortjes. Project gaat dus op halt totdat ik een decoder heb die met dit rotmotortje overweg kan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

Al wat geëxperimenteerd met CV 9? http://www.zimo.at/web2010/documents/cvliste_en.pdf

En anders eens proberen met een decoder van Doehler & Haass, daar ben ik zeer tevreden van.

Michiel

Kan ik niet aan. De Zimo geeft kortsluiting aan, maar de motor draait op het programmeerspoor. Alles doorgementen en geen korstluiting in de bedrading. Waarschijnlijk een impedantieprobleem van de motor.

Ik ben ook steeds heel tevreden geweest van D&H. Eens kijken of ik er niet een paar kan bestellen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Decoders van Kuehn N025 of N045 werken ook probleemloos met motortjes van Tomytec of Kato en zijn een beetje goedkoper dan D&H.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

#3401
anders deze instellingen eens proberen

Zimo coreless motor settings:

CV 9  (motorfrequentie): 94

CV 56 (BEMF config/control): 148

CV 58 (BEMF intensity): 220

CV 57 (Voltage reference): 110 (=max voltage to motor at full speed is 11V)

Zimo brake function (optional, but cool feature!):

CV 4 (braking delay): 110

CV 309 (brake function key): 0-29 (number of function key)

CV 349 (brake time): 6


Dirkh

als die kortsluiting geeft even de motor loskoppelen ,
de cv's programeren, zal wel error geven omdat de terugmelding niet werkt maar de decoder wordt wel geprogrameerd,  en dan de motor terug aansluiten.

Michiel

Bedankt Dirk, ik ga dat vanavond eens proberen. Ik laat je weten of Zimo dan met dit motortje overweg kan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

Nou, als ik zo naar de vorm van t motortje kijk lijkt t me geen coreless ding hoor, die zijn zover ik weet altijd rond (ze hebben de magneet binnen het anker, dus dan is dat de meest logische vorm)
Zou er het project sowieso niet voor op halt zetten, maar gewoon met de bovenkant verder doen. Ook een andere decoder gaat straks best passen in zo'n vierkant broodtrommeltje, en tis eigenlijk veel veel te grappig ding om aan de kant te gooien, toch?