LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

OlivierV

Mooi werk weer Michiel!

Hoe zit het met het rijden op de volledige baan?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Oh! Olivier, dat is een heel ander verhaal. Dat zal nog heel lang duren. Ik viseer eerst op het Tervuurs lijntje (lijn 160). Dat ga ik als eerste operationeel proberen te maken. Dat is mogelijk tegen Nieuwjaar. De volledige baan operationeel... hmmm over twee jaar? ... geen idee eigenlijk. We zien wel. Zolang ik me amuseer, is het goed. Ik ga mezelf niet achterna lopen met zelf-opgelegde deadlines.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

Als je dr nog niet overheen rijdt, test je wel alvast overal of elke centimeter spoor stroom heeft enzo?

Michiel

#3273
Vóór de verhuizing vorig jaar reed het nog. Maar hier in het nieuwe huis heb ik nog geen schaduwstation en geen voeding van de segmenten. Dat is de rede dat treinen niet kunnen rondrijden. Dus alles heeft gewerkt. Kwestie van terug aansluiten.

Toestand van vóór de verhuizing (filmpje):
https://youtu.be/W7N_26OmE6Q
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De geplande ballast is ingedruppeld, en ligt te drogen. Dat duurt een paar dagen. Kan ik ondertussen andere varkentjes wassen...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

Citaat van: Michiel op 28 november 2020, 12:24:58 PM
Vóór de verhuizing vorig jaar reed het nog.
Oh, ja, goeie kans dat t dan allemaal nog wel zal werken ja. Eerst ballast en andere details en dan testen of t uberhaupt wel werkt allemaal is uh... nouja... iets waar ik niet de beste ervaringen mee heb zegmaar, al ben ik zelf wel zo'n ui die als alles redelijk werkt t dan goed genoeg vindt en als alles dan afgewerkt is nog eens kritisch gaan kijken en dan alsnog overal aan gaan zitten knoeien met een hoop extra werk tot gevolg. Doe zoals ik zeg, doe niet zoals ik doe.  8)

Michiel

Een overzicht van de hoek met de werkzaamheden...



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Ik sta telkens in bewondering voor het mooie spoorverloop.  :P
In H0 kan je van zo'n wisselstraat alleen maar dromen, tenzij je een hangar ter beschikking hebt.
En neen, ik ga niet omschakelen naar N. Daar is 't nu te laat voor. Bovendien te klein voor mijn ogen.  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

En dan dacht ik dat ik al een indrukwekkende wisselstraat had , weer erg mooi in beeld gebracht Michiel. ;)

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Bezig met het weer inblazen van leven in dit Sentinel stoomrijtuig type 500. Een jaar geleden, voor de verhuis plots door kortsluiting getroffen. Ik hoop dit rijtuig weer iets verder te kunnen afwerken tijdens het weekend.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Voor het eerst in vele jaren heb ik de airbrush weer gebruikt. Luchtspuiten ging me nooit goed af, en kreeg er een tegenzin mee. Het is niet de spuit (Badger 150) maar het mannetje dat het spuiten niet onder de knie kreeg.

Het was steeds een behoorlijk geknoei, met spetters, waterig-transparante dekking zelfs na vele dunne laagjes, geen nuance want het leek alles of niets te zijn... Kortom geknoei.

Ik heb dan maar eens Tamiya acrylic thinner gekocht, want ik deed het voorheen steeds met water en een drupje afwasmiddel. En wat was het resultaat?

De verf is nu beduidend dekkender, meer nuance tijdens het spuiten, het spuiten gaat nu zonder spetters in een fijne haast onzichtbare nevel, en de verf zet zich egaler op het werkstuk en vloeit beter egaal uit voor het verharden. Het verschil is heel duidelijk, zelfs voor een dikke oen als ik in het airbrushen.

De miserie van het schoonmaken van de spuit blijft, maat het spuiten zelf gaat een stuk beter. Ik kan het product alleen maar aanraden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Die X20A is echt de moeite :)

Ik ben blij dat je ervaring een positieve noot heeft nu :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Het groen werd gespoten, het zwart is penseelwerk (dat nog een paar retouches vraagt zo te zien op deze uitvergrote foto). Het chassis is nog problematisch (Tomytec motorisatie heeft kuren)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)