LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Deze ochtend een zwarte wash aangebracht, en deze keer blijft ie zwart. En meteen zijn het spoorbed en de sporen minder steriel.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Gelukkig maar  :)
Zou het kunnen dat de vorige ondergrond nog niet "uitgewasemd" was ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik ben geen expert, maar het leek also de donkerbruine wash, mogelijk in combinatie met de niet goed gedroogde verf op de rails, was ontbonden: het pigment weggezakt met het water, en de matte korrel oppervlakkig achtergebleven als sterke sporen van kalk. Met zwarte wash ging het vanochtend wel goed. Mogelijk is die bruine verf niet geschikt om washes mee te doen, met vreemde ontbinding van pigmenten? Heb dus geen idee.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Dit komt mij toch zeer goed over, Michiel. Echt een heel mooi hoekje van je baan, dit.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

SuSke

Zeker een mooie verbetering met die zwarte wash. En weer wat slimmer geworden Michiel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Kautenbach


Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Michiel

#3202
Thanks, mannen. En dan een foto om het af te leren...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: Cozzy op 31 oktober 2020, 13:11:38 PM
Erg geslaagd Michiel!
Zeer zeker!
Ik hou van de wijze waarop de sporen gelegd zijn en ook de kleuren zitten goed. Mooi stukje spoorlijn.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mahtoska1

Ik vind de bedding en de sporen combinatie zeer geslaagd.

Martin Welberg

Citaat van: Michiel op 31 oktober 2020, 09:43:03 AM
Ik ben geen expert, maar het leek also de donkerbruine wash, mogelijk in combinatie met de niet goed gedroogde verf op de rails, was ontbonden: het pigment weggezakt met het water, en de matte korrel oppervlakkig achtergebleven als sterke sporen van kalk. Met zwarte wash ging het vanochtend wel goed. Mogelijk is die bruine verf niet geschikt om washes mee te doen, met vreemde ontbinding van pigmenten? Heb dus geen idee.

Dat is goed mogelijk, door het maken van een wash houd je waarschijnlijk niet genoeg aan het acryl bindmiddel over. Verder zie ik eigenlijk niet wat er mis zou kunnen gaan. Voor het zelf maken van washes voegen de meeste wargamers een deel acrylmedium bij.

Fretbol


Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Michiel

Bezig aan de onderkant... draden trekken, solderen, modules aansluiten,... Het ligt er allemaal nog rommelig bij want nog midden in de werken. Maar zonder dit, geen rijdende treinen. Dus door de zure appel bijten maar.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Bekend gevoel Michiel , jij kan er gelukkig nog goed aan werken , ik zit meestal gehurkt zulk een dingen te doen onder de tafels , met alle gevolgen..... ( rugpijn , knieën die stijf worden -- is dat dan oud worden?? )  :D