Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Gerolf

Citaat van: Michiel op 17 oktober 2020, 14:53:55 PMnogmaals welkom in dit "nooit zal het klaar zijn"-draadje.

De weg er naar toe is voor ons vaak leuker dan de eindmeet  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Gunter, dat het "geknoei" lijkt, heeft niets te maken met de methode, maar met het mannetje dat het uitvoert.  ;)  Maar de operatie "Red Michiel's ballastbed" is onderweg. Het is nog niet klaar, maar ben halfweg met de restauratie van de ballast. Op de foto is te zien dat het al een stuk homogener is. Later, met een kleurtje zal het mogelijk weer iets realistischer lijken... hoop ik althans. De kans dat ik het verknoei blijft steeds heel reëel.  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 18 oktober 2020, 18:51:32 PM
heeft niets te maken met de methode, maar met het mannetje dat het uitvoert.  ;)

Trek het je niet aan Michiel, iedere vogel zingt zoals hij gebekt is!
en jij bent dan hoogstwaarschijnlijk nog in (veel) andere dingen beter... 8)
Je bent bezig, dat is een feit, en dat ze het ook maar doen hé!
Je kent toch dat voetballen vanachter den draad!
Persoonlijk ben ik het wel volledig eens met Klaas, de 'ouderwetse' maar ook de meest beproefde en efficiente methode; met echte steentjes en verdunde houtlijm met ontspanner (Agepon oid).

;)

Michiel

Ik trek me helemaal niets aan, Rudy, Gunter heeft een methode met poeder aangepresen waar hij comfortabel mee werkt. Dat is prima, toch? Ik ben bezig, en heb geleerd dat het beter is om het de volgende keer meteen goed te doen. Dan hoef ik niet zoveel te corrigeren.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Het ballastbed is hersteld. Het ziet er goed uit zo. Ik ben weer tevreden. Een verfje voor de sporen is in bestelling, en hoop het voor het weekend te ontvangen. Ondertussen weer een zwengel geven aan het elektrische gebeuren: draden trekken, connectoren solderen... omdat we van de modelbaan iets meer verwachten dan dat het een statisch diorama is...  ;D



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mahtoska1

Dat ziet er al zeer goed uit. En het zal nog verbeteren met een kleurtje op de sporen. Hopelijk heb je je potje verf voor het weekend.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Mooie ruime bogen en een pracht van een ballastbed , helemaal mijn ding.

Kautenbach

Nou he, helemaal mee eens, zal mooi zijn er treinen over te zien rijden straks  ;)

railrunner

Mooi werk Michiel!  Dat met die ballast heb je precies goed opgelost. 

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Alan On Track

Leuk dat dit projectje weer verdergaat, ik volg het weer met veel plezier! Ballast ziet er goed uit  ;)
Modelbouw is een kunst

SirGresley

Zoals sommigen zeggen met dreft of afwasmiddel om het water lijm mengsels te "ontspannen". Het kan soms voor komen dat bepaalde houtlijmen niet goed verdunnen door het water.
Probeer die papierlijm van de Action Creapatch of die andere van dat merk.

https://multimedia.europarl.europa.eu/en/old-railway-station-of-brussels-luxembourg_19880600_006_005_p#ssh
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama