LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

De railing is inderdaad nog erg vlak, maar dat komt in orde, Peter. Je hebt gelijk met je opmerking. Even de lijmen laten drogen, en dan pak ik de railing aan.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mahtoska1

Dat wordt zeker een mooie brug. Ik kijk nu al uit naar het vervolg met de kleurtjes.

SuSke

Citaat van: Peter op 21 mei 2020, 13:48:30 PM
Toch een suggestie die je zeker niet als kritiek moet beschouwen: Ik zou de relingen van de brug toch van een fijner materiaal/merk maken.Zij verdienen het in elk geval, vergeleken met uw ander zeer fijn werk

Hangt er van af. Nu kunnen ze goed door gaan voor een betonnen pilaster borstwering, zoals er waarschijnlijk een op de brug stond. Maar dat kan Michiel bevestigen of ontkennen.

@Michiel, wat een stalen onderbouw al niet doet aan het volume van je brug. Knap werk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Thanks!

De railing lijkt op foto's van rond 1930 een betonnen constructie met een knipoog naar de Art Deco (misschien mijn inbeelding), met open spijlers. Ik heb mijn impressie van hoe ik die railing zag hier uitgewerkt. Niet 100% strak, maar op normale kijkafstand ziet het er best goed uit. Ik ben wel tevreden.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Laatste update vandaag, en voorlopig van deze brug. Ik heb ze in de grijze primer gezet (Frans  ;) ), en een hele lichte zwarte wash erover voor de fun. Deze wordt opzij gezet totdat de rest van de omgeving meer vorm heeft gekregen.



Germaine?
...
Germaine?
...
Germaine?
Urbanie, neie! Wale goan NI noer t'abatwaar! Neie! Neie! Neie!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Dat is al direct een heel ander zicht hé met die primer , gaat knap worden Michiel. ;)

SuSke

Goed bezig Michiel. Gelijk een heel ander zicht.

Zoals door Evan ook al aangegeven, nu rustig laten liggen tot je alle straten wil (kan) afwerken.
Je kan dan de kasseien "stuk per stuk" gaan inkleuren om dan de boel terug egaler te maken met de volgende washes.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Citaat van: SuSke op 21 mei 2020, 21:00:17 PM
Zoals door Evan ook al aangegeven, nu rustig laten liggen tot je alle straten wil (kan) afwerken.

Bedankt mannen! En Frans, je hebt gelijk. Het was Evan met de tip om alles in de grondverf te zetten, en even opzij te schuiven.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Amaai, dit ziet er ineens heel overtuigend uit.
Op schitterende wijze op weg naar een prachtige baan, dat is al zeker!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Indrukwekkend, Michiel. Door die kleur zien we het ferme resultaat van je monnikenwerk  8)

Misschien ter overweging: een (bovenaan licht afgerond) profieltje extra op je brugleuning geeft mogelijk iets meer betonconstructie-uitzicht  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Gerolf, Luc, bedankt voor de reacties,

Ik ben even bezig geweest met het op een rijtje zetten van het bouwproject van het stationsgebouw. Ik zou het opsplitsen in een aantal delen, opdat het project stapsgewijs haalbaar blijft, en ik ook kan spelen met de werkelijke configuratie, en de geplande maar nooit gebouwde configuratie.




  • De straat en het voorplein (5) moeten eerst hun buitenvormen krijgen, opdat het stationscomplex een naadloze aansluiting kan krijgen.
  • De gebouwen op spoorniveau (1) met perrons en overkapping zijn gemeenschappelijk en dienen als basis om de andere gebouwen op te laten rusten
  • Het centrale gebouw (2) is ook gemeenschappelijk, want dat was gepland, en werd ook gebouwd (behalve perronzijde...)
  • De zijvleugels (3) zijn dus anders, en kunnen ofwel de werkelijke of de geplande gebouwen zijn
  • De bijgebouwen (4) zijn er later bijgekomen, en kunnen optioneel ook gebouwd worden

Ik laat het allemaal weer wat verder sudderen in m'n hoofd...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

efl045

Heb jij dan ook de plannen van de perronzijde zoals ze ooit moest gebouwd worden?

Michiel

Nee, en ook geen hoop om zulke plannen ooit te vinden. Dus alles is goed, alles is mogelijk.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Prachtig, bouwen naar "zo zou het er hebben kunnen staan". Veel meer vrijheden dan bouwen naar "zo heeft het er gestaan" of nog erger "zo staat het er".

Laat het eerst maar rustig pruttelen in dat hoofd van jou Michiel, maar zorg er voor dat je niet overkookt of de boel aanbrandt, dus af en toe roeren. Daar gaat een fantastische stoverij, euh station uit komen.  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.