Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

beertje


steamdriven

Vlotjes.
Wat een idee om een kromme tunnelwand te willen bouwen, Michiel!  ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Vertel dat aan de mannen die de tunnel van Etterbeek hebben ontworpen. Niet mijn fout... behalve dat ie bij mij in een bocht ligt.  ::)

Left tunnel by Julien Mourlon, on Flickr
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

Etterbeek    of    Etterbecque ?       Of werd/wordt deze verfranste versie nooit gebruikt ?

Michiel

Nee, Etterbeek heette oorspronkelijk:
Etrebach (900)
Etrebecca (1100)
Etterbeck (1700)
Etterbeke (1800)
Etterbeek (1900)
Maar werd vreemd genoeg nooit vertaald door de franstaligen, ook niet tijdens het Franse bewind toen zowat alles werd vertaald tot voor- en famillienamen toe.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Het gewelf werd volledig bekleed met strips baksteenprofile uit styreen. Nu een methode zoeken om die naden wat te camoufleren...



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: Michiel op 15 maart 2020, 14:58:05 PM
...Nu een methode zoeken om die naden wat te camoufleren...

Hoe zien die wanden er in 't echt uit?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Ai, dat imiteren zal niet zo makkelijk zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

59erke

bakstenen printen op papier of van die kartonnen muurplaten opkleven ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

De trips styreen zijn al met baksteenmotief. Ik wacht op besteld materiaal om te proberen om die horizontale naden te verdoezelen, en om daarna in een egale primerlaag te spuiten. Zolang ligt dit tunnelprojectje in de diepvries.

Het schaduwstationnetje "Tervuren" met z'n 4 opstelsporen zal volledig op het linker segment komen te liggen. Samen met de 3 perronsporen in het Luxemburgstation zal er meer dan genoeg treinvariatie te zien zijn. Ik heb onlangs de ontbrekende wissels ontvangen om er aan te kunnen beginnen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Michiel, True Earth heeft een waterbased stucco filler die hier mogelijks heel geschikt voor is.

https://www.true-earth.com/contents/it/d65_Stucco_Waterfiller.html

Je vindt daar ergens ook een tutorial.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Frans, ik wou een glijkaardig product zelf maken. Naar mijn herinner is Mulliput oplosbaar in water, en met een beetje ontspanner... Maar het wiel is al uitgevonden. Bedankt voor de tip. Ik kende het niet. Maar een doosje Milliput is al besteld, dus wil ik toch eerst even mijn idee uitproberen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

Citaat van: SuSke op 15 maart 2020, 18:47:09 PM
Michiel, True Earth heeft een waterbased stucco filler die hier mogelijks heel geschikt voor is.

https://www.true-earth.com/contents/it/d65_Stucco_Waterfiller.html

Je vindt daar ergens ook een tutorial.

Interessant product!
Werkt dit gemakkelijk zoals ze op de handleiding voorstellen?

thx voor de tip

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar de verfjes die ik van die mannen heb zijn fenomenaal goed.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.