LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Deze avond werd de baanbrede bodemplaat verwijderd want deze lag niet vlak. In feite was deze plaat in de loop van tijd gaan golven, en dat krijg ik niet meer recht. Dus heb ik dit nu vervangen door horizontale liggers. Nu liggen de modules weer bijna goed uitgelijnd naast elkaar zoals in het vorige huis.





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Fretbol

Ziet er goed uit Michiel, de mooie gebogen wisselstraat blijft indrukwekkend  :)

svvander

Heel mooie wisselstraat! Wat ligt er op je planken naast je sporen? (Bij de 2de module).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michiel

Dat zijn harde isolatieplaten van 3cm dik, overblijfsels van de verbouwing van het vorige huis.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Ik kijk er al naar uit dat ik het seinhuis tegen de kadewand zal zien hangen!  ;D
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

#2810
Soms lijkt het een Echternachprocessie. Het meubel is bijna volledig met multiplexplaten bekleed, maar de pumel van de zagerij in de bouwmarkt heeft 3 panelen 8 cm te kort gezaagd! Enkel maar gezien bij thuiskomst, en geen tijd om terug te keren, want andere belangrijke (familiale) zaken op de agenda. Morgen (indien tijd) gaan we beginnen aan de "damage control".

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Jammer. Het wordt anders wel een mooi meubel hoor.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Kwestie dat het een beetje past kwa stijl met de rest van het interieur. Ik denk wel dat het goed komt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Citaat van: Michiel op 29 februari 2020, 21:47:42 PM
, maar de pumel van de zagerij in de bouwmarkt heeft 3 panelen 8 cm te kort gezaagd!

Hoeft geen ramp te zijn. Ik zou ter hoogte van de opening er een bakje achter bouwen, likje verf, ledstripje binnenin monteren en je hebt een mini vitrine voor uw mooiste modellen.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Dat is creatief gedacht!  8)

Maar ik hou het neutraal en egaal. De treinenkant is de andere kant.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Michiel,

Zet eventueel onderaan een fraaie, maar iets hogere plint rondom zoals de witte kolom.  Zo kan je die korte platen bovenaan laten aansluiten en overlapt de plint onderaan het gat...

Los van dit trucje, zal  een plint het ook beter afwerken onderaan tegen de vloer.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

stevend

Dat zou al een plint van 9 a 10 cm moeten zijn om dit weg te stoppen.
Lijkt mij wat te hoog en lomp.
Niet tegen staande het een goed idee is.
Voor mij althans is het eerste gedacht de beste , oplossingen zijn nadien altijd een hekelpunt.
Doch als die kerel een foute maat zaagt moet hij z'n fout rechtzetten.
Voor mij dus terug met die handel en met het blaadje met de maten om dit aan te tonen.
Alles is te bespreken met een vriendelijke babbel... toch?

Michiel

Het herzagen van fout gezaagde panelen doen ze normaal zonder probleem. Maar ik heb niet meteen de mogelijkheid om snel even terug te keren naar die zaak. Dus herstellen we het wel even, toch? Knutselen is onze tweede natuur, en uitdagingen gaan we nooit uit de weg... of toch niet altijd.

Een plint komt er zowiezo, en stond al op de planning.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stevend

Ah , O.k. Dan is dit inderdaad het best op te lossen met die plint .
Top !

Michiel

Nog snel even een update van de stand van zaken. Het vaste deel is al wit geschilderd, maar zal weer geschuurd worden om dan een tweede laag te krijgen. De uitneembare panelen moeten nog worden voorzien van hun mechanisme, om ze dan wit te schilderen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)