LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Gerolf

Citaat van: SuSke op 26 januari 2020, 17:15:45 PM
Yessss, binnenkort terug bouwverhalen uit het Brusselse  ;D ;D ;D.

Daar kijk ik ook naar uit  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Nog even. Ik ben halfweg met de bouw van het meubel. Hierop kan de bovenbaan dan komen liggen. Voor het schaduwstation moet ik weer een alternatief uitwerken en aanbouwen. Maar niet alles tegelijk.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Het baanmeubel staat, en de modules liggen erop, los en nog niet aangesloten, maar ik twijfel... het is nogal volumineus. Mogelijk doe ik er verdieping af, opdat alles wat lager komt te liggen en het gevaarte minder invasief is... Maar er is toch al vooruitgang.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Een plaats vooruit en een kus?  ;D ... Genoeg onzin, ik heb het meubel met een kleine 30cm verlaagd. Het lijkt nu minder imposant, en dus makkelijker verteerbaar voor familieleden.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Een houten ruwbouw in de living is niet mooi, en het is moeilijk om in te beelden hoe het zou staan mocht het een beetje aangekleed zijn. Dus snel Gimp erbij gehaald. Dan wordt het iets makkelijker om te zien dat het niet helemaal horribel zal worden... denk ik dan met een gekleurde bril op m'n neus.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Past best wel in het interieur.
Hopelijk snel weer wat bouw updates. ;)

Michiel

Bouwupdates uit het houtwerkdepartement breng ik al een jaar of 10. Blijk er niet uit te geraken, Maar ik werk inderdaad naar een situatie dat ik weer modelbouwupdates kan tonen. Ik kijk er ook naar uit.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Ik zou inderdaad eerst werk maken van die witte afwerking rondom. Het gaat voor jezelf en de rest volgens mij een wereld van verschil maken. Niemand wordt gelukkig van een hele dag op een rek (al dan niet opgeruimd) met spullen te kijken  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

railrunner

Knap idee, ik had direct voorgesteld aan mijn vrouw om ook zo'n een modelbaanmeubel in onze woonkamer te zetten.  Wow, ze zat meteen op de kast  ;D.

Michiel

 ;D ... maar heb je wel het juiste argument gebruikt?  ;)

En bij het uitpakken van dozen, en het rommelen tussen de ... rommel, vond ik dit zijgeveltje in maak, van het vorige project, namelijk van het depot van Brussel-Noord. Ik denk dat ik dit wel ergens ga verwerken op deze baan. Een stil aandenken...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Je kan het misschien ergens in de achtergrond kwijt, met een beetje fantasie kan de lijn Brussel Luxembourg ergens een lokwerkplaats passeren  ;).

Btw ik vind de opstelling met glimp nog best meevallen hoor
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Citaat van: Michiel op 02 februari 2020, 17:24:05 PM
;D ... maar heb je wel het juiste argument gebruikt?  ;)

Zeker, ik zei dat het perfect zou passen bij onze witte meubelen, dat het één geheel zou vormen.