Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

De kogel is door de kerk! Het is beslist, en definitief: we gaan verhuizen. Tot begin van deze zomer waren we met 7 in het gezin. Door allerlei samenvallende wendingen in het levensverhaal van kinderen en echtgenote, zijn we vanaf volgende maand nog met z'n tweeën. Het huidig huis is veel te groot, en verhuizen dus naar een meer praktische woonst; van een grote villa naar een kleiner apparement in de stad. Dat wordt een lastige verhuis. Er moet zoveel weg want geen plaats voor alle "rommel" in het andere huis.

De modelbaan, station Brussel-Luxemburg, komt mee, maar hoe ik 5m60 x 1m30 in een appartement binnengeduwd krijg wordt afwachten, laat staan een knutselruimte en opbergkasten. Het zal dus een tijdje minder zijn met de bouw van de baan, maar aan een verhuis komt ooit een eind. Ik kijk al uit naar het moment dat de hele heisa achter de rug is...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

 :o

Amai Michiel, oprecht veel geluk, succes, sterkte en moed gewenst.  Wat een wendingen soms in een mens zijn leven...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

steamdriven

Dat zal ongetwijfeld een grote maar wijze beslissing zijn. Veel mensen wonen veel te groot en worden (onbewust?) slaaf van hun huis.
Enkel, voor ons is het spijtig dat we langer moeten wachten op die boeiende updates! Heel veel succes, Michiel.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

SuSke

Veel moed en succes met de genomen beslissingen Michiel.

Maar elke verandering maakt een nieuwe start mogelijk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Verhuizen is meestal een goed moment om eens 'grote' kuis te houden.

Voor Brussel - Luxemburg kan je misschien rekening houden met de benodigde ruimte als je op zoektocht gaat naar een geschikt appartement (mocht je ondertussen nog geen nieuwe woonplaats gevonden hebt).

Anders misschien proberen de baan te integreren in de leefruimte. Bovenaan en onderaan kan je kastruimte voorzien voor moeder de vrouw. Als je deze kast afwerkt met mooie deurtjes zal het vermoedelijk niet storen in het interieur. Tis maar een idee hé.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

just4fun

Wow, Michiel, wat een beslissing ...
Veel succes met de zoektocht naar een goede woonst.
Hopelijk is daar dan plaats voor uw mooie project.
Paul

Koen

Dit is inderdaad een grote verandering. Bij ons is het huis ook vrij leeg nu de kinderen uit huis zijn. Je krijgt ineens een enorme hoop ruimte vrij en dan rijst de vraag wat je hiermee moet.
Bij ons gaat de lege ruimte in de toekomst vermoedelijk een andere invulling krijgen. Aangezien wij niet ver van Mechelen wonen, overwegen wij om studentenkamers in te richten (enfin het is nog een wild idee maar ik heb al contact gehad met de brandweer om de reglementering op de vragen).
Het voordeel is meer inkomsten en moeder de vrouw ziet het zitten om als "kotmadam" te fungeren  ;D. Bovendien heb ik altijd een B&B willen uitbaten maar dit lijkt mij ook nog een tof alternatief. Terug leven in huis  ;).
Ik wens je heel veel succes met het zoeken naar een geschikt appartement en veel succes met het inplanten van je baan in de nieuwe omgeving.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

svvander

Bij ons was het omgekeerd... geen plaats meer genoeg omwille van de kinderen. Nu eindelijk verhuisd naar een andere "grotere" locatie... met een beetje geluk kan ik in de winter (want in de zomer is het te warm) beginnen met OSB platen te leggen voor de vloer en al een deeltje isoleren en afwerken van de hellende delen. Maar Michiel... geen nood, je kan nog kleiner gaan dan "N"  :P
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Dat is inderdaad heel wat ... en ik hoop heel erg dat je deze keer je project wel verder kan zetten !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

De ommekeer is drastisch maar alles verloopt zoals gepland, in een sfeer van vrede en vooruitgang. De kinderen gaan voor hun ontwikkeling, en ik blijf me voor 100% inzetten voor m'n jongst zoon. We hebben een appartement op het oog, normaal groot genoeg om de modelbaan te kunnen opstellen. We zien wel, en nemen het zoals het komt. Brussel-Luxemburg anno 1920-30 lijkt te kunnen doorgaan...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Chrisrail

#2651
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Klaas Zondervan

Bij onze laatste verhuis heb ik meteen de zolder geclaimd voor mijn spoorbaan. Die heb ik uit mijn vorige woning meegenomen.
Bij de eerste bezichtiging heb ik de zolderkamer opgemeten om te zien of die wel ging passen. Vraagt die makelaar: waarom wil je dat zo precies weten? Ik: als mijn spoorbaan er niet in past gaat de koop niet door.  :D

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

PietB

Citaat van: Michiel op 16 augustus 2019, 12:17:43 PM
Brussel-Luxemburg anno 1920-30 lijkt te kunnen doorgaan...
Dat zou mooi zijn Michiel, al was het alleen maar voor uw plezier in de hobby en onze bron van inspiratie.

grt Piet.