LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Thanks, Pieter!

Vandaag ben ik even bezig geweest met het "debuggen" van de treinenloop: stopplaats aan het perron afhankelijk van treinlengte, probleem met kruiswissel waarbij twee kruisende rijpaden elkaar niet uitsloten, een losgetrokken draad ontdekt van een puntstuk (onze nieuwe kat?!),...

En ook bezig geweest met het inbouwen van de draaischijf. Nog niets aangesloten, nog geen motoraandrijving, het aanloopspoor ligt nog los; enkel maar de fysische plaatsing gedaan.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Echt weer knap, Michiel!
Ik ben zelf niet zo'n "treinrijders-mens" en kijk meestal eerder naar diorama's maar ik moet zeggen dat dit treinverkeer en de lay-out me echt aanspreekt.
En de muziek, die ken ik niet, maar ik vind het top.

De kitten, die wil naar buiten...  ;D
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

happysongs

Foto genomen vanop de seinbrug rond 1950.


Michiel

Ja! Schitterende foto!Hier kan ik zeker iets mee doen.  Enorm bedankt, Johan!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Wij niet, maar Michiel kan 'm blijkbaar wel zien en da's voldoende nietwaar ::)

;)

Michiel

Ik heb dezelfde foto opnieuw geplaatst, hopelijk ziet iedereen 'm nu.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 29 juli 2019, 19:46:28 PM
Ik heb dezelfde foto opnieuw geplaatst, hopelijk ziet iedereen 'm nu.

Nu wel, bedankt Michiel :-* ;D

;)

Geert

Citaat van: steamdriven op 29 juli 2019, 20:45:25 PM
Een schat aan info met deze foto!

Gasboetes voor spoorlopen en wildplassen bestond nog niet...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

BR-59

Hoezo wildplassen? Volgens mij staat de persoon heel rustig zijn gevoeg te doen. Zeker geen sproeier! ;D 8)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Geert op 30 juli 2019, 06:19:26 AM
Gasboetes voor spoorlopen en wildplassen bestond nog niet...
en ook de gele hesjes moesten ook nog uitgevonden worden !

Michiel

#2606
Ja Geert, erg speculatief, hoor!  ;D  Staat de man rechts met gekruiste armen rustig bladluizen te tellen in z'n vrij kwartiertje, niets mis mee. En de ander ging net de rode vlag plaatsen tussen de sporen, om het verkeer even op te houden wegens gemeldde ... spoorlopers elders. Wie weet!?  ;D

En geel was toen grijs... het werkuniform van de spoorwerker. Alles in orde.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Robrecht

Die daar links aan de wagons doet me anders ook denken aan Manneken Pis  ;D Leuk wel om beelden van zo lang geleden te zien. Ik meen zelfs dat huis met torentje, rechts, te herkennen... Zou het kunnen dat dat er vandaag nog steeds staat?
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Robrecht

Ja ik was ook al tevergeefs gaan zoeken :) Brussel telt (telde) zo wel meerdere bouwsels, dus het zal een foute herinnering zijn. Juiste type huis, foute plaats  ;D
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...