Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

steamdriven

Alle gewenste combinaties lijken de helling goed te nemen. Job well done dus.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Klaas Zondervan

Ik zie de treinen allemaal in dezelfde richting rijden. Heb je de andere richting ook al geprobeerd?

Michiel

De andere richting is bergaf, en dan een flauwe helling bergop van 1% in rechte lijn. Ik verwacht geen extra beperking of problemen in die richting, maar binnenkort zullen lange treinen in beide richtingen ingezet worden. Geen paniek dus!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Prachtig die lange treinen en zo te zien zonder problemen de helling op. Top! ;)
Groet Pierre.


Klaas Zondervan

Ik ben niet in paniek, maar op de foto's en film is niet te zien dat die andere helling minder steil is.

Michiel

"Paniek" was natuurlijk een grapje.  :D  En ik snap je vraag, hoor. Die was logisch. Er komen nog wel filmpjes met verkeer in beide richtingen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

sjiek, sjiek, sjiek,

Je laat het groot voordeel van N goed tot uiting komen, je hebt een realistisch groot stadsstation. Met wel wat gekronkel om tussen de huizen de helling op te geraken (zullen we maar denken).

Wat vinden Germaine en Urbanie er van? Kunnen ze eindelijk nog eens op stap?  8) ::) 8)

ACFI

svvander

Ik merk wel op dat de laatste wagon van één van je samenstelling (rond 1:59), net niet ontspoord.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michiel

#2498
Steven, ik weet niet of je de ligging van het station Brussel-Luxemburg (vroeger Leopoldswijk) een beetje kent? Het spoor slingert er inderdaad in een geul tussen de huizen en achtertuinen. De bochten op mijn baan zijn wat scherper, maar het concept is er wel. Germaine en Urbanie zullen zich wel weer met de zaak bemoeien wanneer ik weer met gebouwen en bestrating bezig zal zijn. Ik ken ze onderhand.

Sven, dat heb je goed gezien. Ik had de laatste wagon op het spoor gezet met toevallig het laatste draaistel omgekeerd, met de koppeling onder de bak. Deze bleef dus even haken, en ontspoorde de wagon. Maar even later bleef ie weer haken, en herspoorde de wagon per toeval weer. Ik moest dus niet ingrijpen.

edit: ik was net even gaan terugkijken, en het betreft een andere situatie. Ik ga dit onderzoeken. Bedankt voor de melding.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modelbaanHO

Ferm. Mooie treinsamenstellingen.
Het gaat goed vooruit.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

BC911

Zeer mooi! Ik voelde deze ochtend al dat er een filmpje zat aan te komen  ;). Bedankt voor het delen.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

RD25

perfect succesvolle test. Michiels, je bent een aas. Zeer goede dingen voor de toekomst.
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Bedankt mannen, maar ik kom toch nog even deel twee binnen duwen. Ik heb de laatste anderhalve dag liggen strijden tegen mezelf, en ik heb gewonnen. Het was een wirwar van vreemde bezetmeldingen, verkeerde draadjes, vergeten Koploper-instellingen... Het kluwen werd ontward, de onenigheid gladgestreken, en treinen rond gereden. Hier is een filmpje van vijf treinen die hun ding doen... maar een wreed accident ligt op de loer!


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)