LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Opgelost! Dat is dus een vraagteken en probleem minder. Alle kurk is gelegd. De segmenten zijn klaar om sporen te ontvangen. Hiervoor moeten de bakken nog wel eerste met inslagmoer en bout aan elkaar gezet worden, opdat hun definitieve onderlinge positie bepaald is. Winkels zijn dicht.... dat is dus een verhaal voor ten vroegste morgen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Een tussenstand in de vorm van een kort filmpje:



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Een duidelijk filmpje Michiel en een goede oplossing voor de onderdoorgang. Mooi werk ;)
Groet Pierre.


PietB

Klasse Michiel.
Bedankt voor het inkijkje, zeer inspirerend voor de opbouw van mijn nieuwe baan.

grt Piet.

SuSke

Hou die ongeduldige treinen nog even in bedwang Michiel  ;D ;D

Mooi opzet nu en duidelijk filmpje
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Filmpje geeft een mooi overzicht van het geheel. Het is me nu ook duidelijk waarvoor die onderdoorgang nodig is.

Michiel

Dit weekend hoop ik een beetje opgeschoten te zijn met het rails leggen. Hier op de voorgrond liggen de sporen nog los; recuperatie van de afbraak, en dan passen, voorbuigen, meten, knippen, schroeven en solderen...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Ik kijk weer uit naar de vorderingen, Michel. Ik weet niet hoe het komt maar deze thread is altijd de allereerste die ik bekijk als ik inlog op het forum om te kijken of er updates zijn. Nice!
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

VBS

Michiel,
Heel mooi filmpje van de vorderingen ,soort van wederopbouw ,kwam nog iets tegen op internet , niet helemaal het tijdperk ,maar van af minuut 4 wel een mooie sfeer die een aantal jaren daarvoor we zullen zien in de toekomst in N !!!al hier .
https://www.youtube.com/watch?v=uL0iccifdqg&feature=youtu.be
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Michiel

Hallo Bart, hartelijk bedankt voor je toffe feedback. Dat doet plezier, en motiveert om regelmatig updates te blijven plaatsen.

Bert, wat een boeiend filmpje van Leopoldswijk tijdens de jaren '80. Ik kende het niet, en alhoewel het goed 50 jaar na mijn doeldatum is, zijn er een hoop elementen die nog waren als toen. Thanks!

Het recupereren van de opgebroken sporen vraagt meer aandacht en tijd dan ik dacht om ze een beetje op te kuisen: oude draadjes eraf solderen, isolatiesleuven weer dichten, doorgeknipte gesoldeerde railassen wegknippen, kopse kanten weer mooi haaks vijlen... En vooral dat het geen Peco code 55 is, maar GT-Gleiss code 80, wat minder robuust is. Het werken vraag wat meer voorzicht, of de railschoenen scheuren door. Maar ondertussen ligt het hoofdspoor op het eerste segment. Alle benodigde flexrails om de volledige lengte van het schaduwstation af te leggen (dubbelspoor), zijn ook al opgeschoond en klaar om aan elkaar te rijgen. De werken vorderen, maar iets langzamer dan gehoopt... "let niet op de rommel", zoals men pleegt te zeggen.  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

Michiel, de verandering verloopt goed, knap werk  8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

SuSke

Heb je nog genoeg plek om de 2 voorziene sporen van de keerlus in die bocht te leggen Michiel? Het lijkt me nu een beetje krap.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Normaal gezien is er voldoende plaats voor de lus. Ik reken volgens plan op een straal van 260mm, waar normaal schaal-N materieel geen probleem zou mogen mee hebben. Ik heb wel vertrouwen dat het zal lukken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Robrecht

Ziet er mooi uit zo!  8) Misschien heb ik toch de foute schaal gekozen als ik dat verloop zo zie...

Citaat van: Michiel op 07 mei 2019, 07:21:37 AM
Normaal gezien is er voldoende plaats voor de lus.
En ik denk dat SuSke het had over de 'uitrit', je zit kort op de tafelrand... Of komt de keerlus bovenaan?
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...