LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michael

Tof Michiel, je bent een echte doorzetter! Succes met het vervolg.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Om de wrange nasmaak van het vorig filmpje door te spoelen, heb ik een nieuw filmpje gemaakt van van de wederopbouw, met een vrolijker beeld van de toestand:


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Het is een machtig mooi spoorverloop.
Ik hoop dat je nu definitief op de goede weg bent om het allemaal eens aan te kleden!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Hoop ik ook, Luc. Het is vooral kwestie van meer tijd voor mezelf te vinden. Maar daar wordt aan gewerkt. Ik mag maar pas op pensioen in 2028, maar misschien kan ik er een draai aan geven... Verhaal van aan boom schudden en zien wat eruit valt...  ::) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Geert

Machtig filmpje,

De minister van pensioen moet voor sommige mensen uitzonderingen maken. Modelbouwers zitten in de bouw en is dus een zwaar beroep. Zeker als je Michiel heet, die zit ook in de afbraak ;)

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Michiel

#2435
Sterke argumenten, Geert, en volledig mee eens. ...'n keer zien of het ministerie van pensioenen daar oor voor heeft.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

I like it. Netjes opgeruimd ziet het er al helemaal anders uit. Hoewel het nog helemaal niet af is, zie je toch al dat het knap gaat worden. Zoals Luc zegt is het spoorverloop inderdaad zeer mooi. Ook met die keermuur achteraan krijg je al een goed idee. Doe zo verder  8).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Ik had m'n ultrasoonreiniger al een paar keer gebruikt op allerhande klein spul: m'n luchtspuit, motortjes, locomotiefjes, ... maar nooit kon ik een reinigend effect noteren. Maar vandaag, met dit klein locje wel. Ze liep stroef; drijfwielen draaiden echt zwaar, ook na een paar uur in een bad van wasbenzine, en dan zorgzaam smeren. Geen echte verbetering. Maar een paar minuten in de ultrasoonreiniger met een lauw afwassopje had een positief effect. De drijfwielen draaien een stuk vlotter, bijna normaal! Dit is de eerste keer dat m'n ultrasoonreiniger doet wat ervan verwacht wordt... Het is wel een uiterst goedkoop Chinees ding van pakweg 29 euro.  ::)

Maar het ziet er goed uit voor deze loc van het type 93 (ex-KPEV T14). Mogelijk draait ze weldra mee de dienst in Brussel-Luxemburg... tenminste, wanneer er weer sporen liggen.  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Decapod

Is dat geen type 97, Michiel? Of vergis ik me nu zo hard?

Fijn dat die ultrasoonreiniger zijn ding doet. Ik vraag me af of ik me dat ook eens niet moet aanschaffen om m'n oude knarren terug goed bollend te krijgen (wel in H0).
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Michiel

Helemaal gelijk, Thomas, het is een type 97. Ik was verward met "Baureihe 93", en schreef het dus verkeerd. Goed dat je dat zag.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Vorig weekend zat propvol familieactiviteit, dus van knutselen kwam niet veel in huis. Ik heb amper tijd gehad om verder te werken aan de segmenten. Maar ze zijn allemaal klaar, behalve deze grote vierkante knaap vooraan op de foto. Daar moet de keerlus op twee niveaus in komen. En dan is het houtwerk grotendeels klaar en kan ik kurk gaan kleven...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Na 2 weken afwezigheid, weer thuis en heb deze Arnold BR 93 gedigitaliseerd:



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Geert

Knap werk, heb je daarvoor het gereedschap gebruikt van de foto ervoor  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Michiel

Ja Geert, je hebt gewoon geen idee wat je allemaal nodig hebt om een eevoudige decoder in een schaal N locje te wringen. Maar ze zit!  ;D

Vandaag van het laatste segment het spoortracé in ruwbouw gezet. De helling is 2% in vrij krappe bocht. Dat zal testrijden worden om te zien of langere treinen dit wel lekker vinden.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Vandaag niet veel zichtbare vooruitgang, maar toch lekker kunnen doorwerken. Dit segment is klaar om kurk te leggen, die nu wel op is. De laatste stukjes zijn opgebruikt. Ik zal dinsdag een nieuwe rol moeten kopen. Dus eens zien waarmee ik me vanavond en morgen zal bezig houden...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)