Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

#2415
Ik heb een Brico gevonden die zowel open was, 8mm multiplex in huis heeft, op maat kan zagen, en thuis leveren voor een schappelijke prijs. Ik ben dus uit de nood!  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Het schab waar de schaduwstationssegementen op gaan komen te liggen is klaar. Multiplex panelen om de segmenten te bouwen zijn besteld. Ik kan me even met iets anders bezig houden, want de levering van de panelen worden maar pas dinsdag verwacht.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Geert

Citaat van: doomslu op 23 februari 2019, 16:42:30 PM
Het ziet er alvast heel netjes uit...

En ik wilde net reageren, even tijd om op te ruimen  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

doomslu

Geert, ik had het over het houtwerk.  ;)

De rest daar spreek ik me niet over uit. Het is "under construction" hé.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#2420
het iets verder in een Brico,Gamma,Hubo,.............. gaan zoeken gezaagd, vervoert en zelf chauffeur spelen lijkt mij dan toch geen 150euro te gaan kosten ? https://www.brico.be/nl/makers/dienst-bestelwagen-huren

de overige Brico's, Gamma's in je buurt vind je op de desbetreffende site's en sommigen zijn al (eens) op zondag open dacht ik

Metpetergaathetbeter

koop je genoeg of in combinatie van iemand of iets anders dan is het vervoer soms gratis als jezelf chauffeur speelt!

Michiel

Thanks, Luc. En, Geert, opruimen gebeurt beetje bij beetje wanneer de afbraak weer gerecupereerd wordt in de heropbouw.  ;)

Peter, ik heb een oplossing gevonden hoor. Vandaag bleek het gewoon een ongelukkige samengang van tegenslagen, maar bij de 5de DHZ vond ik m'n ding. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Komende dinsdag is de derde dinsdag dat Brico Eigenbrakel belooft m'n multiplex panelen te leveren. Hopelijk is deze dinsdag de goede dinsdag, want dan kan ik eindelijk beginnen met het bouwen van de segmenten van het schaduwstation.

Gisteren heb ik deze BR 93 (ex-KPEV T14, toekomstig BS type 97) hersteld. Het stangenwerk was verwrongen, tandwielen met gruis, een paar wielen op verkeerde afstand, stoomopnemers hier en daar verwrongen of doorgesleten... Het beestje rijdt weer heel redelijk analoog. Niet echt perfect achteruit, maar vooruit wel vlot en rustig.

Vandaag kan ik de decoder inbouwen. Het lastigste met schaal-N locomotieven is een plek vinden voor de decoder en ruimte voor de draden opdat de kap weer dicht kan. Zelfs met de kleinste decoders is het dikwijls prutsen. Maar ik hoop straks er weer een digitaal modelletje bij te hebben. Cosmetische ombouw naar Belgisch voorbeeld komt later wel een keer.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Het hout is een paar dagen geleden toch geleverd geweest. Ik kan dus lekker de 8 ontbrekende segmentbakken in elkaar timmeren. Sch(r)ijnwerker Michiel weet weer wat doen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De twee uiterst bakken, op de plaatsen waar vroeger de helixen waren, zijn in ruwe vorm klaar. Het bovenblad ligt nog los, want daar moet het spoortracé op uitgezaagd worden. Op deze manier ga ik ook de 6 achterliggende schaduwbakken ruwbouwen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Michiel, wat me nu pas opvalt, heb je dat stuk met de perrons, seinhuis enz. ook afgebroken ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Nee, Koen, zeker niet. Dat zijn losse onderdelen die opzij gelegd zijn, en op gepaste tijd weer op de baan geplaatst zullen worden. Voorlopig liggen ze veilig in een doos.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Niets bijzonders te melden, behalve dat we nog bezig zijn. Alle acht nieuwe segmenten staan in de ruwbouw. Bovenbladen liggen nog los, want nu worden ze een voor een aangepast aan het sporenplan (hellingen, tracés,...). Deel één is afgerond, deel twee van "operatie Phoenix" is begonnen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)