LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

55erke


Hoy,
Als  frustratie de bovenhand neemt boven het plezier komt er een moment dat je drastische beslisingen moet nemen. Moedig dat je dit doet.
Bekijk het zo ; je hebt er veel uit geleerd en veel ervaring opgedaan , dat komt prima van pas voor deze nieuwe wending.

Groetjes
Johan

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


philippe_007

Aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh

verschieten is dit, was een tijdje geleden dat ik had gevolgd.
T'ja Michiel, korte pijn, zal op lange tijd de beste beslissing zijn.

SuSke

Je hebt je redenen om zo drastisch je baanconcept te wijzigen en je gaat er dan ook gelijk voor.
dat "plezeer" zal er zeker terug komen eens je terug aan het "opbouwen" bent, daarvoor is het virus waarmee we hier allemaal besmet zijn te sterk aanwezig en resistent tegen zowat elke vorm van depressie.

Succes met de werderopstanding Michiel.
Ik kijk er naar uit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

BC911

Ja Michiel, je hebt onze aandacht weer  ;). Benieuwd welke kant het uit gaat gaan. Ik volg weer. Succes met de "nieuwe" uitdaging.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

doomslu

Afbreken gaat helaas heel wat sneller dan opbouwen...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

modelbaanHO

't ja afbreken gaat altijd sneller dan opbouwen.
Succes met de vernieuwing.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

Afbreken gaat inderdaad schrikwekkend snel. Maar het concept van het nieuwe schaduwstation is heel helder in men hoofd. Nog wat passen, meten en uitdokteren hóe ik het ga doen, maar het ziet er goed uit... in m'n hoofd dus. Hopelijk vlot de verkoop van de recup spullen (wissels, helixen, ...), zodat ik met dat geld hout kan kopen om de nieuwe segmenten te kunnen bouwen. Ik wacht af, met ongeduld...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Pffft ... drastisch zeg. Een triest gezicht zo. Maar wel overdacht begrijp ik. Succes man!
Groet Pierre.


Michiel

Ik heb nog 1 helix over. Indien iemand interesse heeft om ze over te nemen, ze ligt hier in de weg.

De helix past binnen een vierkant van 90x90cm, heeft 7 windingen. De helling is volledig vrij te regelen door middel van bouten. De sporen liggen in kurk en zijn al onderverdeeld in 1 blok per winding, met aansluitdraden.  De richtprijs is €120 (is enkel de prijs van de rails, goedkoopst zoals bij eHattons). De helix is af te halen te Waterloo, net naast de Brusselse Ring 0. Elk voorstel wordt overwogen. Stuur me een mailtje bij interesse.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Ik ben er eerlijk gezegd nog stil van. Ik vond het project met de helixen en enorme schaduwstations wel iets hebben.
  maar ik begrijp wel dat de aanhoudende technische problemen je motivatie kelderden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

De technische problemen waren maar een deel van de "ergernis". Elektrisch had ik het kunnen vereenvoudigen, en de wissels had ik kunnen vervangen. Vooral het tweede zou een belanrijke investering zijn geweest (38 wissels!) en dan zou ik NOG met het probleem zitten dat treinen voor 95% van de tijd buiten zicht rijden. De sleet is aanzienlijk, tijdsverlies en extra kosten met herhaalde herstellingen van treinen die voornamelijk schaduwrijden. Het is het geheel van argumenten dat me heeft doen beslissen om het over te doen, maar dan anders.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)