LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Je hoeft je geen zorgen te maken, Gerolf. De gemoedstoestand is nog in orde (denk ik  ;D). Het beeld toont vooral hoe ik de hoop rotzooi zie; een onoverzichtelijk chaos van kamervullende dingen waarvan ik niet weer waar naar toe. Maar voor de rest... alles prima.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#2342
Na een warrige periode in m'n hoofd, twijfelen tussen doorgaan met de baan zoals ze is, of schaduwstation helemaal veranderen met behoud van de bovenbaan, heb ik de knoop doorgehakt. Hoewel ik allesbehalve een perfectionist ben, blokkeerde ik helemaal op een aantal ergenissen betreffende het huidige schaduwtstation. M'n creativiteit werd steeds weer beknot door die fixatie op die pijnpunten. Steeds was ik bezig met hoe op te lossen. De problemen voor me uit schuiven voor later ooit eens, bleek niet te lukken.

Dus, ruimen, plaats maken, en schuiven met die handel. De baan moet van de muur, een cm of 80. En dat blijkt toch een hels karwij. Het ding weegt een ton (spreekwoordelijk). Maar de aanzet is gegeven. De deelse afbraak is begonnen. Constructie door destructie. Een stap achteruit om verder te kunnen springen. ... Als een mens maar bezig is...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Ik denk dat we dit allemaal wel minstens 1keer tegenkomen zeker bij de bouw van thuisbanen.

De keren dat ik mijn baan al opgebroken en heropgebouwd heb zijn niet meer op 1 hand te tellen.
En de reden is meestal omdat we het telkens nog beter willen doen maar zodoende leren we wel uit onze fouten.

Komt wel goed Michiel
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

erik de noorman

Pijnpunten zullen er altijd zijn. Heb je een oplossing voor het ene komt er wel een ander opdagen.
Ik heb momenteel ook een verborgen schaduwstation (omdat het niet anders kan) deels open deels gesloten en waar zijn de error's denk je.
Het ene ogenblik loopt alles perfekt en het andere grrrrrrrrrrrrr.
Wisselstraten met veel wissels geven altijd wel ergens een probleem als je met verschillende merken (rijtuigen, wagons) door elkaar rijd. Heb ik tot mijn grote spijt al ondervonden.


Erik


doomslu

Wat is de uiteindelijke bedoeling, Michiel?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Michiel succes, ik ben aan het kijken waarmee ik de aandrijving van de profi wissels ga vervangen ( 34 stuks). Zo hebben we allemaal onze valkuilen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

@Luc, de bedoeling is "eenvoud". Een smal schaduwstation langs de achterkant, maximaal 40cm breed op dezelfde hoogte als de bovenbaan, met electrofrog wissels. Winst op de 3 fronten.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

OK, ik ben mee.
Helixen en het grote schaduwstation gaan er uit!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan


Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Zo hee, jij bent rigoreus bezig, Michiel!
Ga het ff volgen, want ik wil niet de door anderen gemaakte 'fouten' kopieren.
Kijken wat je allemaal bedenkt.

evan

TE KOOP: N-Schaal 2 x dubbekspoihe Helix, als nieuw!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

railrunner

Jawadde.

Drastische wending!  Heel lang ben je bezig geweest met het ontwerp en de bouw van het schaduwstation en de helixen om dan tot de conclusie te komen dat het toch niet is wat het zou moeten zijn. Ik moet denken aan je slagzin: "niets is verkeerd, als het maar plezeert".  Hier zit een grond van waarheid in, maar mij zou dit niet  "plezeren".  In ieder geval veel courage en succes met de ombouw.

Michiel

#2354
@Pieter, wees gerust, fouten blijven we maken. Het is ook een beetje de uitdaging en de fun om paden te betreden waar we nog niet zijn geweest; de horizon te verleggen, en te plannen wat de beste weg zou kunnen zijn, zonder te weten wat "beste" nu eigenlijk is, en waar we nu eigenlijk naartoe stappen... als je snapt wat ik bedoel.  ;D

@Evan, kopers hebben zich al spontaan aangeboden. Je mag je advertentie weer van het raam halen. Thanks. ;D

@Jim, "Drastische wending", leuk geformuleerd!  ;D En goed gezien. Als het plezeren in gedrang komt, dan moet het anders. Zolang we maar weer "plezeer" hebben met waar we mee bezig zijn. Ik heb weer een leuk vooruitzicht om naartoe te bouwen. Twee jaar in de prullebak? Who cares?  ::)  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)