Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Dirkh

Knap. Misschien kan die type 600 eens een toertje komen doen op de modulebaan  ;)

ACFI

Dat was dan toch met een brokje in de keel dat je dit gefilmd hebt, Michiel?

ACFI

Michiel

Dirk, ik zal m'n type 600 meenemen. Gebruiken jullie lange adressen (0600), of programmeer ik het naar een kort adres (vb 60)?

Steven, ik leefde dit moment vooral met veel plezier en toch een beetje een zelfvoldaan gevoel dat het weer een stukje "meer" is op m'n baan.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Korte adressen , ik heb een programmer bij om eventueel het adres even aan te passen. Moet nog een lijst maken met de gebruikte adressen, zou onder de 200 moeten blijven.

Michiel

#2224
Het weekend loopt ten einde, maar dit weekend werd er toch weer voortgang geboekt, vooral op het onzichtbare vlak: electriciteit. 3 extra sporen operationeel, en de treinen hebben vele kilometers rondjes gereden. Hopelijk brengt het volgend weekend ook weer wat knutseltijd. Hier is een overzicht van de linker helft van de baan:

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik heb gisteren het tweede deel van m'n lading L-strips ontvangen. Ik kan dus weer verder met m'n perrons. Mogelijk dat dit weekend de 3 hoofdspoorperrons in gips gegoten zullen zijn. Kasseiën erin krassen zal voor later zijn.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach


Michiel

#2227
380 meter is het langste perron, teruggerekend naar echte meters. Lang genoeg om de langste rijzigerstreinen te ontvangen, maar ook de lengte van de perrons van het oorspronkelijk station. Gips is gegoten. Ik laat het nu een weekje uitharden. Ondertussen weer wat testrijden om te zien of alle treinen wel netjes langs de perronrand kunnen rijden, en weer twee locomotieven herstellen die defect zijn geraakt tijdens de afgelopen rijsessies.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

Hallo Michiel knap werk maar mist hij geen perron?


vs
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

Dat klopt, want de perrons die je aanduidt zijn "moderne" perrons, die anders zijn dan de oude, lage perrons. De perrons van het elektrisch lijntje krijgen hogere perronboorden. Dat is voorzien, komt in orde, vooral geen paniek.   ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

ja, maar het mist een platform (in rood) Neen ?

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

En dat is voorzien, geen paniek. Komt in orde.   ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

Bernard, ze zijn er!  ;D

Afgelopen zondag, geïnspireerd door de expo weer aan de slag met m'n eigen baan... perrons maken. De "nieuwe" perrons  van het elektrisch lijntje zijn een stuk hoger dan deze van de "stoomsporen", en van modern beton. Ik beknibbel achteraan noodgedwongen (eigenlijk een keuze) op de diepte, vandaar dat de perrons een tikkeltje smaller zijn dan de originelen.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De laatste Expo heeft me aan het twijfelen/denken gezet. Ik heb veel zin om m'n baan "exposabel"  te maken. Het hoofdstation ligt al op segmenten die makkelijk te (de)monteren zijn. Ontbreekt het meubel om de segementen op te leggen, met achtergrond, fries en verlichting, en een schaduwstation erachter. Het zou makkelijk een karwij van een jaar zijn (gezien mijn traagheid van werken), maar dan heb ik iets heel flexibel, modulair en transporteerbaar (én verhuisbaar!).

Een bijkomend voordeel is dat ik dan van de helixen af ben (treinlengte beperkend, en relatief veel extra sleet van de locomotiefjes), en van het huidig schaduwstation met de isulfrog wissels, die vrij veel storingen geven (90% van alle problemen zijn in het schaduwstation, en ik hoopte deze kwasie storingsvrij te hebben... niet dus).

Ik twijfel... een stap achteruit om later weer verder te kunnen springen, of toch doorgaan met wat al gebouwd is, en waar toch veel energie, tijd en middelen zijn in gekropen... twijfel twijfel twijfel...  :-\
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)