Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Zonder afplakband ziet het er al een stuk netter uit. Nog een paar dagen laten uitharden, maar het ziet er zo alvast niet slecht uit. En merk ook die lange, dunne perronuiteinden zoals het grote voorbeeld uit die tijd.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Cozzy


Perrons in een lichte boog hebben net dat ietsje meer... Tof Michiel!
Veel plezier met het vervolg.

Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Michiel

Terwijl de treinen uit hun vakantierust worden gereden, met wat nukkig tegenpruttelen, heb ik een vluchtig videootje gemaakt van bij de perronuiteinden. Zomaar...  ;)


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

thor

Nostalgie ten top, mooi gedaan hoor,  aangepaste sfeervolle muziek erbij, wa
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

doomslu

Hét grote voordeel van schaal wordt hier geïllustreerd: wat een mooi groot station!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Mooi werk en leuk filmpje Michiel, en dat nukkig rijden hoort erbij maar komt zeker goed
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Dat nukkig rijden, kan dat komen doordat er nog plakresten van de tape op de sporen zitten? Of heb je die deftig gepoetst?

Michiel

Nee, het is een algemeen verschijnsel. Na een paar maanden rust duurt het een uurtje of zo voordat ze weer een beetje vlot rijden. Geen idee of dat te maken heeft met micro-corrosie of droogloop van collector, railoppervlak, wiellooppvlak, sleepcontacten... Misschien stof op de sporen? Maar na wat inrijden gaat het merkelijk beter. Een weekje rust geeft geen merkbare problemen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Michiel, ik heb dat hier ook.

Ik vermoed dat het komt door stof/vuil op de rails en sommige oudere loks zijn meer gevoeliger hiervoor dan nieuwere.
als ik een periode niet gereden heb moet ik eerst alles oppoetsen met de railgum.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 14 september 2018, 12:50:35 PM
Michiel, ik heb dat hier ook.

Ik vermoed dat het komt door stof/vuil op de rails en sommige oudere loks zijn meer gevoeliger hiervoor dan nieuwere.
als ik een periode niet gereden heb moet ik eerst alles oppoetsen met de railgum.
Ik ben eerder van gedacht dat het (slecht) contact is tussen wielen en sleepcontacten,gezien "ingereden loc's" dan wel probleemloos op die zogenaamde vuile sporen rijden.
Ieder zijn mening uiteraard, en feit is dat het best werkt als ALLES PROPER is!
Ik moet erbij vermelden dat het maanden geleden is dat ik mijn (Piko A-gleis) sporen nog gereinigd heb en alles werkt perfect, behalve loc's die lange tijd stil stonden.

;)
En geven wij nu Michiel zijn draadje maar terug, vooraleer die zich ook dik begint te maken... ;D ;D

Michiel

#2218
Deze ochtend heb ik het eerste kopspoortje van het station aangesloten en in gebruik genomen. Het dieseltreinstel type 600 heeft de eer om als eerste op spoor 9 aan te komen, en even later weer te vertrekken. Ter inspiratie voor iedereen, om het modelspoorthema wat meer gewicht te geven op dit forum, een filmpje van dit gebeuren...  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

55erke


Knap ! Je ziet zo dat als het later afgewerkt is   dit een knap stukje modelspoor word.
Groetjes