Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Metpetergaathetbeter


marc goovaerts


Kautenbach


Michiel

@Marc, heb je al eens de cache van je browser gereset (Ctrl-F5)?

Deze ochtend wat zitten gips krassen, en het resultaat een heel lichte wash gegeven opdat het beter te zien is. Het werd compromis-krassen, want elke steentje apart zou me een paar maanden kosten voor de 8 meter perron, en tegen dan heb ik het al lang opgegeven. Dus, het is een vreemd steenpatroon geworden. Ik ben er niet helemaal gelukkig mee, maar het moet ook doenbaar blijven.

(Foutje in lengterichting, niet optijd gestopt met krassen in het midden, en dus 2 keer over elkaar gekrast. Moet ik vermijden wanneer het voor 't echt is)



Germaine, me' dees chaleur, kunne we nikske oit doeng? 'k Zit hie te transpiraire as nen hond.
Urbanie, me' een bluten enkel of nen eepool goan alle venten op a springen, en da wilt ge ni!
Pfff... pertank... euh...Veu wa ni, Germaine?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

 ;D  ;D

Dat krassen - heb ik ooit gedaan met enkele samengebonden mesjes. Ik dacht dat ik er een foto van had, maar ik vind het niet  ::)
Andere mogelijkheid: Bestaan er geen geschikte profielplaten (kasseien in N) ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

kan Paulogic U niet helpen, misschien het hem eens vragen,een nee heb je ,een ja kun je krijgen. Paul sorry hé ik dacht luid op !  ;)

ACFI

Michiel,

Een tijdje geleden stond hier nog een kasseiroller in aanbieding. Ik denk ook in n beschikbaar.

Gezien de lengte van je perrons wsch een goed alternatief.

ACFI.

Ps. Als de hitte voortduurt zitten we hier allemaal met rooie oortjes als germaine en urbanie zich niet weten in te houden. Dan mag Luc een leeftijdswaarschuwing op de website zetten.  8) 8) 8)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ACFI op 05 augustus 2018, 11:17:29 AM
Ps. Als de hitte voortduurt zitten we hier allemaal met rooie oortjes als germaine en urbanie zich niet weten in te houden. Dan mag Luc een leeftijdswaarschuwing op de website zetten.  8) 8) 8)
t' zal niet veel warmer mogen worden of wij geraken hier met het forum in problemen, schijnbaar waren ze in die tijd toch veel minder preuts dan wat nu algemeen aangenomen wordt !  :-X ;)

Michiel

#2168
Eigenlijk zou ik het zoveel mogelijk zelf willen maken. Met machines kan het mooier, kopen is makkelijker, maar het gaat uiteindelijk niet om het resultaat, om om het bezig zijn. Ik wil het natuurlijk zo mooi mogelijk maken, maar met eigen middelen en beperkingen. Maar toch, bedankt voor de tips.

Ik ben bezig geweest met verf: natte verf. Drybrushing is voor later. Maar een paar punten zijn wel heel duidelijk: het perron is nog te egaal van kleur en de kleur is nog niet helemaal goed, de betonnen rand overtuigd nog niet, en de spoorstaven zijn nog te afstekend oranje/bruin. Maar proberen en prutsen is net het doel van deze proefmaquette.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Freek

Je laatste foto is niet zichtbaar, althans toch niet bij mij. Al de vorige wel.

Je moet toch geen 8m krassen, als je bv 20cm krast en dan een mal maakt om deze te kopiëren tot 8m? Of werkt dat niet?


Michiel

Een mal, hmmm... een nieuw concept. Dat is een idee waar ik niet meteen aan gedacht had. Eens uitvlooien hoe dat in z'n werk gaat. Er zal wel ergens een MSM nummer dit behandelen. Ik duik eens in de archieven. Bedankt voor het idee.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

Citaat van: Freek op 05 augustus 2018, 23:31:15 PM
Je laatste foto is niet zichtbaar, althans toch niet bij mij. Al de vorige wel.
Die laatste foto was bij mij in eerste instantie ook niet zichtbaar. Maar nu bij een tweede bezoek wel.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris

Lekker bezig!
Zag dat je wat problemen had met fleischmann-locjes waarvan de motor volgeblubberd zat met koolborstelprut, ik zou je erg aanraden de koolborstels een keer te vervangen want heb zelf wel wat ervaring met die dingen, ze worden na verloop van tijd zacht, door vet dat erin trekt of veroudering, en dan blijf je prutsen. Je kent je locjes echt niet meer terug!

Michiel

Ik vrees ook een beetje voor vettige kooltjes, maar voorlopig rijden ze weer super.

Deze avond even met droog wezen spelen. Een beetje te enthousiast zitten drybrushen op de sporen, maar het perron is beter op geworden. Ook een beetje leempoeder eroverheen gestrooid om het een wat organischer uiterlijk te geven.

Maar het idee om met een mal te werken zie ik wel zitten. Ik haal er de MSM-nummers bij die het onderwerp behandelen, en ga een stukje zitten lezen. Tot later!



Germaine, maen huufd droait, kwur misselaek. Edde ga da ni?
Wel Urbanie na dadde't zegt, k'em 't selfste. 't Is als de weireld bougeirt...
Germaine, 'k paas da me opvliegers kragen, denkt'et ni?
Veils te vruug veu opvliegers, Urbanie, veils te vruug.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)