LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Zo! Het laatste segment heeft ook bedrading gekregen, en de wissels zijn aangedreven. Kan ik nu beginnen met de volgende etappe, namelijk om alle segmenten te voorzien van de bezet- en terugmelding.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Proficiat.

Tijd voor een frisse kriek. Met echte Schaarbeekse krieken.

ACFI.

Michiel

Hoor ik iemand met heimwee naar twee Brusselse Dames? Maar een goei Kriek zou inderdaad heel gepast zijn.  :D

De gebruikelijke opmerking is "let niet op de rommel", waarbij iedereen dan denkt, "bij mij is het nog veel erger". Maar desontdanks is dit dan de groepsfoto van alle modules weer op hun plaats en test-gereden. Tot nu toe gaat alles goed...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: Michiel op 10 juni 2018, 22:17:15 PMDe gebruikelijke opmerking is "let niet op de rommel", waarbij iedereen dan denkt, "bij mij is het nog veel erger".

Welke rommel? Ik zie hier gereedschap dat je gebruikt, en wat onderdelen. Dat is "gerief"  ;)  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Ik zie ook geen rommel, maar mijn vrouw noemt mijn werkgerief ook rommel...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

 ;D 'k Zal eens proberen om het als "gerief" te formuleren bij m'n vrouw, wanneer ze weer vraagt wanneer ik de "rommel" zou gaan opruimen. Pro tip!

(nu nog wachten tot wanneer ze terug komt, want ze zit al 3 maanden in Panama te zorgen voor haar moeder.) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

lap, mijn schoonmoeder woont op 8km van hier... Zal ze daar nooit 3 maand kunnen sturen...
Maar dit verklaart waarom jij zoveel aan uw baan kan werken en rommel laten liggen  ;D ;D ;D ;D

Michiel

#2062
8km wandelt ze zo terug. Met een oceaan ertussen is het terugwandelen iets minder evident.  ;D

En "veel" werken aan de baan is relatief. In 't weekend een 10-tal uur, maar in de week zijn m'n dagen te goed gevuld (voltijds werk, huishouden, 5 kinderen...) om nog iets te kunnen doen aan de baan.  ;)

Maar beetje bij beetje komen we er wel. Ik kijk uit naar het moment dat de doorgaande stationsporen geautomatiseerd zijn (terugmelding ontbreekt nog). Daarna geef ik weer een slinger aan het scenery gebeuren.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

Och, of je het nou rommel noemt of gerief, waar het om gaat is wat je overhoudt als je die "zooi" hebt opgeruimd.

Gerolf

Citaat van: Klaas Zondervan op 11 juni 2018, 12:10:29 PMals je die "zooi" hebt opgeruimd.

Hhhhhm .... "zooi" klinkt voor mij als "onoverzichtelijk" of "afval" ... en dat zie ik echt niet ...

Maar laat je door die taalproblemen niet van de wijs brengen, Michiel, en bouw gerust verder ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#2065
Om mij van de wijs te brengen is er meer dan een beetje "zooi" nodig.  ;) Klaas heeft ook aanhalingstekens gebruikt, en wat er over blijft wanneer de "zooi" weg is, is een modelbaan in opbouw met hoog potentieel en wegdroomgehalte (voor mij althans). Mooi toch!

Ik ga de laatste 3 wissels eens fijn-regelen. Tot later...  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Doornroosje

Michiel, je gaat weer als een speer. Ik kan het tempo niet meer bijhouden met mijn baan door andere zaken die ook mijn aandacht vragen.
Blijft inspirerend werken elke keer ik een update lees.

Michiel

Soms als een speer, dan weer maanden totale stilstand. Gemiddeld gezien misschien als een trottinet?  ::)

Hoe dan ook , vandaag even bezig geweest met het uitzoeken hoe ik de terugmelding ga uitvoeren. Oorspronkelijk was het elektrisch concept van de segmenten uitwerkt in functie van topografie van de RS-bus terugkoppeling (normaal via de XLR connectoren). Maar RS-bus is nu vervangen door S88, en die gebruikt een heel andere techniek (UTP kabel in lijn). Het wordt dus een beetje improviseren, en zien wat handig is, en wat niet.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Freek

Michiel,
misschien kan dit helpen: https://www.conrad.be/p/rj45-dubbelkoppeling-adapter-recht-93013c1176-zwart-tru-components-1425900-1-stuks-1571185
Ik gebruik deze om de verschillende modules met elkaar te verbinden. Dit type kan je ook vastklikken in een plaat.
Er bestaan ook robuustere versies, bv ook in XLR behuizing,https://www.conrad.be/p/adapter-inbouw-cp30222mb-cliff-1-stuks-1419602, maar die zijn dan weer iets duurder.

Michiel

Die "robuustere" uitvoeringen zie ik wel zitten, maar ik vraag me wel af of 10 extra connectors in de S88 feedback-lijn wel een goede zaak is: extra weerstanden (mogelijk een ohm of zo per connector), extra kans op slecht contact... In elk geval een interessant dingetje. Bedankt voor de tip, Freek.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)