Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Klaas Zondervan

Franky, ik denk ook dat je het te somber ziet. Michiel heeft al uitgelegd dat er een haperende melding komt van een sectie waar daadwerkelijk iets staat. Dus een contactprobleem. Het zou anders zijn als er meldingen komen van secties waar helemaal niks in staat, maar dat heeft Michiel nog niet geconstateerd. En Wim heeft uitgelegd dat die haperende melding geen kwaad kan.
Naar mijn mening is het probleem nu opgelost.

Michiel

Citaat van: efl045 op 22 januari 2018, 10:18:37 AM
... Ik weet ... maar al te goed wat je met positieve ingesteldheid kunt bereiken...
Positief blijven en de dingen constructief aanpakken blijf ik nastreven. Ik denk dat ik daar tot nog toe redelijk goed in slaag.

Citaat van: efl045 op 22 januari 2018, 10:18:37 AM
... dat er met negeren, minimaliseren of zelfs ontkennen nog nooit een elektrisch/elektronisch of logisch probleem is opgelost. dat moet je echt wel kritisch benaderen en het probleem herkennen, erkennen en repareren, anders komt het nooit goed.
Ben ik toch mee bezig? Problemen herkennen, observeren, analyseren, en oplossingen voor bedenken. Je zit hier toch mee actief in de denk-tank om naar oplossing te zoeken en voorstellen te doen? Als ik zou negeren, zou je nooit hebben geweten dat er uberhaupt problemen zouden zijn met m'n modelbaan. Ik zou de moeite niet hebben genomen om ze te melden. Dus ook hier: check!

Citaat van: efl045 op 22 januari 2018, 10:18:37 AM
En ik geloof, misschien ten onrechte, niet veel van het verhaal van de slechte contacten in de wielen van de tender van een locomotief die 'te laat' een bezetmelding geven want ik vraag mij af hoe jij dat zeker weet en het niet om spookmeldingen gaat die gegenereerd worden door een of andere storing.
Wanneer je met schaal N of schaal Z zou rijden ipv de grote en zware schaal 1 modellen, dan zou je begrijpen wat een stofje op de rails kan veroorzaken. Op dat vlak is schaal 1 een luxe en een gemak. Maar je hebt het recht om me niet te geloven, en in twijfel te trekken wat ik observeer en hier vertel. ;)


@Klaas, ik probeer me op het Koploperforum in te schrijven. Wanneer dat gelukt is, ga ik er dit probleempje voorleggen. Zien of ik iets over het hoofd heb gezien met instellingen of zo.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

HO_COMP_FAN

Michiel

hopelijk lukt het je snel om in te schrijven in Koploper.  Koplopermoderator reageert niet snel/soms niet. 
Jammer. Dus geduld...

mvg

Dirk
Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

Michiel

#1923
Dat kan dus heel lang duren, want de inschrijving liep fout. Eerst geprobeerd als "Michiel", en werd eerst aanvaard door het systeem. Maar in tweede instantie toch gewijgerd wegens al bestaand. Een tweede keer geprobeerd met een ander pseudoniem, maar nu bleek m'n email adres al gebruikt! Nogal wiedes, dat was ikzelf een minuut eerder. Alles geblockeerd dus. Mailtje gestuurd naar de admins om dit probleem te melden.

Goed, ik zal geduldig blijven wachten om toelating te krijgen om op het Koploperforum te mogen posten.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

efl045

Om het positief te bekijken, zo krijg je toch al wat tijd om gips te krassen ;-)

Michiel

 ;D Als ik tijd krijg van de kids, kras ik vanavond.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

HO_COMP_FAN

Michiel,

op de Koploper Ledenlijst een gekeken,  en er zijn actueel 2 gebruikers met de naam "Michiel*"  : michielo en michiel1961.
Kan geen screenshot (16 kb) uploaden, systeem zit blijkbaar vol.

mvg

Dirk
Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

Michiel

Hoi Dirk,

...en "Michiel" zonder *, gewoon Michiel tout-court, bestaat die speudo al op het Kopolopr forum? Het systeem zei van wel. Hoedanook, ik wacht rustig af.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

HO_COMP_FAN

Michiel

neen , geen "michiel" of "Michiel" in de Koploper ledenlijst.

mvg

Dirk
Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

Michiel

Dan heeft het systeem gelogen!  >:(

;D Er zal wel een ander fout opgetreden zijn die de bewuste melding heeft gegenereert. De admins zullen het bij tijds wel uitzoeken.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

INFO

Tjonge Tjonge Tjonge, lekker belangrijk.
Contact opnemen met Erwin Kooij en het wordt opgelost.
Alles wat we er hier over zeggen, is gezwam in de ruimte.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Michiel

Inderdaad niet belangrijk, wat gezwam (mag ook), en ik heb deze ochtend een mailtje gestuurd naar de sysadmin. Dus alles zit snor.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik had geen modelgips meer, dus iets gegoten in gipspleister (MP75 of zoiets), en dat is niet helemaal hetzelfde: brosser en ruwer, maar 't is toch maar om te oefenen, want ik wou eens zien hoe het eruit zou zien geschilderd als een zandstenen muur. Dus stenen gekrast, en de borstels laten wapperen. Het resultaat is niet helemaal wat ik gehoopt had. De stenen zijn nogal vlak, alsof er klidders verf op liggen... (is ook zo). Contrast tussen steen en voeg is ook nogal fors. Deze nacht laten drogen, en zien of ik het het morgen wat kan aanpassen.... en anders opnieuw beginnen.

Dus, hier is mijn eerste matige poging om gips te schilderen. Subtiel is het zeker niet.  ;D



En, Urbanie, wah denkt-te, eit'm et?
Nije Germaine, ne Michelangelo zal'm nuut ni worde.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Misschien je gips muur eens onder water dompelen voor je begin te schilderen, dan is het geen zuigspons meer...

Dirky

gewone gipspleister is te grof Michiel... moeilijk om fijne groefjes te krassen!