Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Klaas Zondervan

Lekker bezig!
In dat filmpje zie ik bij het kruiswissel alleen maar treinen rechtdoor rijden. Zijn er ook treinen die daar van spoor wisselen? Ik neem aan dat het kruiswissel er niet alleen voor de sier ligt.

Michiel

Dure sier, maar nee. Op het moment ligt er geen station, maar een dubbelspoor en kan er niet gekruisd worden (geen tegenspoorregime mogelijk). Maar van zodra de stationsporen gelegd zijn, zal er gekruisd kunnen (en moeten) worden.

Dat ik met het sporenplan van het station bezig ben, laat vermoeden dat ik met de planning bezig ben om de eerste perronsporen te gaan leggen (van het hoofdspoor). en dan zullen er meteen ook een paar fundamentele constructievraagtekens opgelosd moeten worden (zoals de naadloze aansluiting van de 5 modules tussen de vaste helixenblokken). We zien wel hoe het uitdraait.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Inderdaad Michael. Daarom trek ik een sprintje richting probleem. Alle segmentbakken worden definitief in elkaar gezet en gelijmd. En dan zien we hoe wel hoe het (niet) past, en wat we kunnen bedenken om het op te lossen. Vooraf plannen is nooit mijn sterkste punt geweest...  ::)  :-\

Wie zijn ook weer: "Problemen worden aangepakt wanneer ze zich stellen!" ?  ;D



De rommel is er zorgvuldig neergelegd om de indruk te geven dat ik druk bezig ben.... geleerd van op het werk...  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 15 augustus 2017, 14:46:28 PM
... Vooraf plannen is nooit mijn sterkste punt geweest...  ::)  :-\  ...
... Wie zei ook weer: "Problemen worden aangepakt wanneer ze zich stellen!" ?  ...

Aanpak: hoe herkenbaar !
Uitspraak: van een wijs man.  Ik volg ook die goeie raad  ;)


Citaat van: Michiel op 15 augustus 2017, 14:46:28 PM
... De rommel is er zorgvuldig neergelegd om de indruk te geven dat ik druk bezig ben.... geleerd van op het werk...  ...

Alweer iets bijgeleerd  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Trouwens, wij komen nooit problemen tegen in het beoefenen van onze hobby. Alleen uitdagingen waar we voor staan en situaties waarin we verzeild geraken. Maar problemen, nooit ofte nimmer. ;) ;)

Succes Michiel met de technische uitdagingen voor de gestelde situaties  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Citaat van: Michiel op 15 augustus 2017, 14:46:28 PM
... De rommel is er zorgvuldig neergelegd om de indruk te geven dat ik druk bezig ben.... geleerd van op het werk...  ...

Alweer iets bijgeleerd  ;D ;D ;D
[/quote]

Oh zo bekend  ;D ;D ;D

Ps: knap werk. Ik zie mooie vorderingen  ;)
Nooit te oud om te leren

philippe_007

Id knappe vorderingen, ik had het draadje even niet meer gelezen en het is serieus vooruit gegaan....


Michiel

Wel bij blijven hé, Philippe! Voor je het weet, heb ik weer alles ingepakt en begonnen met iets nieuws!  ;D

(Zal nog niet snel gebeuren)   ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

ik weet het, schande he zo effe niet lezen....
Maar komt in orde, ben weer volop zelf aan het bouwen en lezen....

Michiel

Gisteren een productieve bouwdag gehad. Alle modulebakken zijn klaar, behalve de laaste, die halfweg is. Ik zit erg dicht bij het moment van de waarheid: past alles zó, of moet ik op zoek naar creative oplossing? Hopelijk vanavond uitsluitsel...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

Michiel, u kennende zal dit wel in orde komen...

apenkop

Dat denk ik nou ook. Met de nauwkeurigheid waarmee hier gebouwd wordt kan het niet anders dan gewoon precies passen.
En anders dan krijgen wij weer een aantal postings extra om van te genieten  ;)
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Michiel

Ik heb mijn geluk voor een heel jaar op 1 dag opgesoepeerd! Wat een meeval! De middelste segmentbak zit in elkaar, en past op de millimeter. Vastgevezen met 4 moeren is er letterlijk geen speld tussen de scheiding te krijgen. Met de moeren los, kan ik de bak er vlot tussen uit schuiven, als een lade. Wat een geluk! Dat doe ik géén twee keer (en dat hoeft gelukkig ook niet).



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

Proficiat Michiel!

Maar één ding snap ik niet goed... Waarom laat je je bodemplaat een kurkdikte zakken? voor de sporen kan ik dit begrijpen. Maar hoe los je dit met je landschap op?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)