Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Langzamerhand ben ik weer aan het bouwen geslagen. Het is een beetje een deja-vue, want na de zuidelijke sporenbundel is nu de noordkant aan de beurt: de overgang van helix naar station. Hier betreft het ook weer een gewoon dubbelspoor, met nu een kruiswissel en twee wachtsporen, als te zien op het de luchtfoto van 1935.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Terug in het land? Succes met de vorderingen !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Man, wat vliegt de tijd.  Al terug uit verlof ...
Veel plezier en succes met het spoor-bouwen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Hoewel thuis, modelbouwtijd is de laatste week schaars geweest. De vorderingen zijn dan ook minimaal. De wissels van de rechter stationsaanloop (boven de rechter helix) liggen toch al vast, met langs een kant alle elektrische aansluitingen, en langs de ander kant alle mechanische. Morgen is er weer en dag....
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Het blijft voorlopig een langzaam process van bouwen. De modulebak links op de foto werd definitief in elkaar gelijmd, en de onderlinge bevestiging met inslagmoeren en bouten is aangebracht. 4 mm kurk werd aangebracht daar waar ik het stationsemplacement verwacht. Het helix-dubbelspoor loopt nu door tot helemaal aan de bakovergang. Nog de 2 zijspoortjes aanleggen, en het spoor over de bakscheiding aanleggen dmv printplaatjes. Dan kan ik weer eens testrijden om te zien of alles wel goed ligt, en goed aangeloten is (voorlopig zijn de wissels op de foto nog niet aangesloten). De vooruitgang is langzaam maar zeker...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modelbaanHO

Citaat van: Michiel op 04 augustus 2017, 07:44:45 AM
De vooruitgang is langzaam maar zeker...

Maar daar staat dan kwaliteit en degelijkheid tegenover.
Beter langzaam en goed dan ... want "haast en spoed is zelden goed".
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

't één is geen garantie voor 't ander.  ::)

Maar zolang we in de waan zijn dat het allemaal goed komt, zijn we gelukkig en tevree.   ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

.. en zo lang er vooruitgang is, is er hoop  ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Vandaag weer wat verder geklungeld. Het spoor is over de overgang. Ik kan beginnen denken aan testrijden...  :)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Voor "geklungel" ziet er erg goed uit hoor  ;)
Ik kijk uit naar het testrijden, dat ongetwijfeld een groot succes wordt !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh


Michiel

Nog een kort filmpje met een paar rijdende treintjes, omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen.  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#1362
Op het sporenplan zijn duidelijk de verschillende operationele delen te zien:
Grijs: doorgaand station met 5 perronsporen
Oranje: het kopstation naar Luxemburg, met 4 perronsporen en omloop/keermogelijkheid
Blauw: kopstationnetje van het "nieuwe" elektrische lijntje naar Tervuren met 2 perronsporen (en een dienstspoor)
Rood: de opstelsporen voor rijtuigen tijdens de nacht en de daluren (nog verder te onwikkelen)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Mooi filmpje, Michiel !
Ik krijg terug zin om aan mijn thuisbaan te werken  ;)   (maar dat moet even wachten ...)

Je sporenplan belooft heel wat rij- en spelplezier !
Ik blijf geboeid verder kijken !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw