Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#1321
M'n laatste activiteit voor m'n vakantie: een proefstukje met Woodland ballast. Om te proberen, en merken dat ik weer overdrijf.
1) Schilderen van rail (airbrush, donker bruin)
2) Aanbengen van ballast (Woodland Scenic fine brown)
3) brushen met lichtbruine varianten (meer roest rond railvoet)
4) strepen vuile drap (olie, roet, toilet,...)

En het is duidelijk dat stappen 3 & 4 overdreven zijn. De lichtbruine brush-kleur is ook niet ideaal (meer grijzig?). En de zwarte drap is té. Maar zo leren we weer bij. Over 3 weken een ander proefstukje.

Lx1920-Balasting: een profstukje met Woodland fine by Project Lx1920, on Flickr
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Nummertje 4 een beetje oplichten met een grijs-beige lichte dry brush.
Nummertje 3 zou inderdaad iets meer grijs mogen krijgen aan de buitenkanten van het ballastbed

Verder ziet het er qua granulometrie en opbouw heel goed uit.
Ik zou voor het aanbrengen van de ballast wel eerst het spoor en meer bepaald de dwarsliggers voorzien van een aantal bijkomende washes en dry-brushes.

Maar geniet eerst van een welverdiende vakantie Michiel  :) :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: SuSke op 28 juni 2017, 09:22:58 AM
Nummertje 4 een beetje oplichten met een grijs-beige lichte dry brush.
Nummertje 3 zou inderdaad iets meer grijs mogen krijgen aan de buitenkanten van het ballastbed

Verder ziet het er qua granulometrie en opbouw heel goed uit.
Ik zou voor het aanbrengen van de ballast wel eerst het spoor en meer bepaald de dwarsliggers voorzien van een aantal bijkomende washes en dry-brushes.

Maar geniet eerst van een welverdiende vakantie Michiel  :) :)

Ben het er volledig mee eens  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Je kan met een gerust hart op vakantie gaan, want dit ziet er absoluut niet slecht uit  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Bedankt! En ik ben het met jullie eens. Volgende poging zal een stuk subtieler zijn. Ook zou ik eens een stukje met koffiedik willen maken, en een stukje met een kwaliteitsballast, zoals hierboven vermeld. Maar dat zal drie weken moeten wachten.
(bericht uit Madrid, wachtend op de vlucht naar Panama)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

Citaat van: Michiel op 29 juni 2017, 08:48:57 AM
(...)
(bericht uit Madrid, wachtend op de vlucht naar Panama)

buen viaje, hasta luego
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Herwig


Michiel

#1328
Vandaag was het mijn beurt: Photoshopbucket heeft al m'n foto's bij hun geblockeerd, totdat ik betaal. Ransom-scam is dat! Al mijn draadjes, en mijn bijdrages in andere draadjes zijn nu om zeep. Super-zet van Photoshop, en ze mogen drie keer raden of ik ga betalen.  >:(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

-bucket! Photobucket natuurlijk.  :-[

En gezien mijn foto's nu toch bij hun achter slot zitten, worden ze allemaal gewist, en mijn account bij Photobucket opgezegd. Ze zijn bedankt voor de 10 jaar dienst.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

just4fun


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RD25

Citaat van: Michiel op 05 juli 2017, 21:03:19 PM
Vandaag was het mijn beurt: Photoshopbucket heeft al m'n foto's bij hun geblockeerd, totdat ik betaal. Ransom-scam is dat! (...)

no ransom-scam but to day paid version : au 01/07/2017 "Photobucket devient payant et sème le chaos" (lien en français)

Photos placed on Amazon, eBay ou encore Etsy et quelques autres marketplace via Photobucked gratis sont remplacées par



:-[
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

Citaat van: RD25 op 06 juli 2017, 13:49:19 PM
Citaat van: Michiel op 05 juli 2017, 21:03:19 PM
Vandaag was het mijn beurt: Photoshopbucket heeft al m'n foto's bij hun geblockeerd, totdat ik betaal. Ransom-scam is dat! (...)
no ransom-scam but to day paid version : au 01/07/2017 "Photobucket devient payant et sème le chaos"

Ik heb geen probleem dat een dienst betalend is/wordt, maar de manier waarop is totaal van de pot gerukt. Zonder informatie vooraf, zonder waarschuwing, zonder overgangsfase. Ze vragen meteen de hoofdprijs voor iedereen (400$ per jaar), ongeacht hoeveel fotos je er hebt staan, en ze blockeren alle fotos die je tijdens de gratis periode hebt mogen plaatsen, en enkel met een losgeld krijg je je beelden terug. Dit is ransom-scam van een bedrijf in paniek.

Deze methode is een voorbeeld hoe je het niet moet doen, en hoe je een bedrijf in geen tijd dood knijpt. Managers bij Photobucket hebben de grootste blunder van de laatste decenium gemaakt, denk ik.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)