LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

raf

Tec 7 lijmt alles behalve huwelijken zeg ik altijd
wij hebben er reeds onderwater zaken mee gelijmd toen ons bassin een lekje had op een tentoonstelling
het lijmt niet mooi en je kunt het er nadien terug van af trekken maar het lek was dicht en dat was de bedoeling

tec7 is gewoon goed spul de namaak daar heb ik minder goede ervaringen mee

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

#1306
Vandaag heb ik een pakje uit Engeland ontvangen. Ik heb hier 30+ Peco wissels liggen (beetje bij beetje occasie gekocht), maar net deze twee had ik niet meer. Ik kan nu de moduleovergang maken met alles wat erbij hoort: aandrijving, uitlijning, voeding, puntstukschakeling... Een technische uitdaging, en vooral niets vergeten wanneer de handel wordt vastgesoldeerd. We hebben weer wat te doen.  :D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

We kijken uit naar het vervolg Michiel.

Wat jij doet/deed met wissels doe ik ook, wanneer ik ergens voor een schappelijk prijsje enkele in goede staat zijnde Tillig elite (zichtbare baan) of Peco code 100's (schaduwstation) kan scoren dan doe ik dat, komt later sowieso van pas en het is dan op de lange termijn een kost uitgespaard. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

#1308
Het vervolg is er dan. Wat langzaam, want vecht tegen een griep en voel me niet echt 100%. Alle sporen van de linker helix zijn tot aan de eerste module aangelegd, en vastgesoldeerd op de bakscheiding. Nu ook de aansluiting van de rechter helix op dezelfde manier aanpakken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Net gewerkt Michiel. Ziet er goed en degelijk uit
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

doomslu

Het is nu niet het moment om griep te hebben hé Michiel!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Vertel mij wat! Woensdag vertek ik op vakantie naar Panama. Voor griep heb ik nu geen tijd.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Ja, zoiets exotisch moet ge daar niet binnenbrengen. Ze hebben er al genoeg ziektes.

Michiel

Om nog maar te zwijgen over de vlucht zelf: 10 uur met 300 man, vrouw en kind samengepropt in een kleine ruimte. Ik ben gul en deel graag, maar zo zijn er nog in het vliegtuig. Het is altijd spannend afwachten welke symptomen je krijgt de dagen na zo'n vlucht.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#1315
Vandaag wordt de aanzet gegeven aan de noordelijke aansluiting van het station. Dat is, de aansluiting van de helix aan de rechterkant van de modelbaan. Op het sporenplan is dit de kant richting Brussel-Noord en Antwerpen. De aansluiting is heel gelijkaardig aan die van de zuidelijke kant, maar deze keer met een kruiswissel (zoals op het sporenplan van 1983), en twee wachtsporen zoals goed te zien op de luchtfoto van 1935. Ik vind de bocht in de rechter bovenhoek nog wel erg geforceerd. Ik hoop dit tijdens het sporenleggen beter te krijgen.

De overeenkomst tussen sporenplan en luchtfoto is niet bepaald passend, maar dat is nu eenmaal een deel van de compromissen. De 5 modulebakken met het eigenlijke station zullen wel vrij nauw aansluiten met de luchtfotos.  ;)


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

Citaat van: Michiel op 25 juni 2017, 08:20:47 AM
(...)
De overeenkomst tussen sporenplan en luchtfoto is niet bepaald passend, maar dat is nu eenmaal een deel van de compromissen. De 5 modulebakken met het eigenlijke station zullen wel vrij nauw aansluiten met de luchtfotos.  ;)

(...)

compromissen : als voor de bruiloft!

Goede reis  8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Gerolf

Hele goeie reis gewenst, man!
We zullen je bijdragen hier dus even moeten missen ...  :'(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Citaat van: Gerolf op 25 juni 2017, 10:45:05 AM
Hele goeie reis gewenst, man!
We zullen je bijdragen hier dus even moeten missen ...  :'(

+1
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

#1319
Nog een paar updates voor het vertrek: ik heb de zuidelijke sporenbundel een kleurtje gegeven: vuil bruin met de airbrush (niet mijn ding, maar ik moet het toch maar eens leren). Ziet er redelijk goed uit, vind ik. Nog wat monotoon, maar deze laag moet nu helemaal drogen.



Germain?
Zwaagt Urbanie! 'k kost toch ni devineire da "etmaal", gienen dinnee was?
Zwaagt stil Germaine, da police is nog ziek van d'analies van ma carrecolle. Wa frette we na?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)