LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

59erke

Michiel, een kleine maar niet onbelangrijke tip ivm uw ledstrips

Het is beter om tussen uw strip en de houten balkjes een strookje aluminium te plaatsen dit zorgt voor de nodige koeling voor uw ledsrips wat de levensduur van deze aanzienlijk verlengt.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Mooi verlichte grot  8)

Om er nog een tip aan toe te voegen: niet rekenen op de kleefkracht van de strips - die lossen op termijn gegarandeerd.
Een drupje secondenlijm hier en daar voorkomt miserie  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Koen en Gerolf, bedankt voor de tips! Voor aluminiumfolie is het wat laat, maar voor de volgende is het wel mogelijk. Ik ga staks een met de tube secondelijm een paar druppels aanbrengen. Ik vreesde eigelijk al een beetje voor het langzaam loskomen van de strips.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#948
De 5de bak heb ik dan ook al maar in elkaar getimmerd. De bovenplaten liggen nog los, vandaar dat ze nog wat hol en bol staan, maar de modules staan te scheeuwen om bekleed te worden. Maar eerst de elektrische aansluiting van de helixen afwerken, en dan een verbindingsdubbelspoor over alle modules leggen...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Michiel, hoe heb je het probleem van de middenbak opgelost?
Je bent wel dicht bij het dichtleggen van de baan  ;)
Binnenkort terug rondjes draaien !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Wel, Jean, Niet.  :(  Ik heb de laatste bak sluitend gemaakt, en heb nu mooi 5 bakken die op ongeveer een millimeter juist en haaks naast elkaar liggen. Ik kan om het even welke bak eruit schuiven als een lade. Dat is dus beter dan ik hoopte te kunnen bereiken. Maar het blijft een gevaarlijke operatie, want het is heel waarschijnlijk dat rails of scenery zouden blijven haken bij het in en uitschuiven van de bakken. Ik heb dus nog geen echte oplossing gevonden.

Maar voorlopig kan k al wel verder. En dat is ook iets waard.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

#953
Ik ben een beetje zoekende. Ik probeer de helix in Koploper voor te stellen, maar helemaal gelukkig met de huidige voorstelling ben ik nog niet. Hoe stellen jullie een helix voor in Koploper dat het een beetje intuïtief en duidelijk is welke spoor stijgt en welk daalt?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

gardevil

Michiel,

waarom maak je niet gewoon een lange lijn (lus) waarop de blokken zijn ingedeeld.  Eventueel dubbel (op en af). Zoals het nu bij jou staat lijkt mij verwarrend. 
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

vyncky

Citaat van: gardevil op 28 februari 2017, 11:34:31 AM
Michiel,

waarom maak je niet gewoon een lange lijn (lus) waarop de blokken zijn ingedeeld.  Eventueel dubbel (op en af). Zoals het nu bij jou staat lijkt mij verwarrend.

zo heb ik het ook gedaan...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michiel

In-lijn was ik begonnen, maar het is zo... tja recht-toe recht-aan. Functioneel maar het mist wat uitbeelding, vind ik.

En in feite is het niet zo belangrijk, maar ik vroeg me af welke voorstelling jullie aan een helix hebben gegeven in het besturingprogramma. Ik ga voorlopig verder met m'n eigenzinnig arceringspatroon. Ik zie wel hoe intuïtief het "lezen" ervan is eenmaal operationeel.

Bedankt voor jullie reacties.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#957
Zo, mijn PC is succesvol gedowngrade naar Windows 7. Vanochtend heb ik de bezetmelders voor de beide helixen in elkaar gesoldeerd. Ik zal er geen schoonheidsprijs mee winnen, want is het recup van Brussel-Noord. Maar alles werd uitgemeten, en alle diodeschakelingen zouden in orde moeten zijn.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Michiel, blijft posten!  Je zet mij aan om mijn schaarse vrije tijd ook terug aan mijn baan te besteden!

Recuperatie van vorige zaken, ik ken dat.  Knap werk trouwens met je helixen!
Groetjes, Peter


Michiel

#959
Thanks, Peter.

De sporen van de rechter helix zijn elektrisch aangesloten. De bezetmeldsignalen via de oranje dradenbundel (of eerder raggebol) zijn nog niet verbonden met terugmelders. Colsonbandjes moet ik ook nog gaan kopen, want die blijken vreemd genoeg op. Morgen de tweede helix aansluiten.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)