Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Inderdaad knap wat Michiel doet, maar niet iedereen zal dat zien zitten om hetzelfde te doen. Voor wie ook een klimspiraal wil, maar er tegen op ziet om dat zelf in elkaar te knutselen, kan hier terecht (voor alle schalen) :

http://www.gleiswendel-profi.de/

Michiel

Het zelf bouwen van een helix is inderdaad een ingrijpend en langdradig werk met erg weinig artistieke of technische uitdaging. Vooral wanneer we, zoals de meesten hier, in gevolge werk en familie maar een beperkt aantal uren per week kunnen spenderen aan modelbouw, gaat het maar langzaam vooruit. Een prefab bouwkit om sneller tot resultaat te komen is dan erg aantrekkelijk. Dat is dus een goeie tip, Jim!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Citaat van: railrunner op 18 januari 2017, 09:34:46 AM
Inderdaad knap wat Michiel doet, maar niet iedereen zal dat zien zitten om hetzelfde te doen. Voor wie ook een klimspiraal wil, maar er tegen op ziet om dat zelf in elkaar te knutselen, kan hier terecht (voor alle schalen) :

http://www.gleiswendel-profi.de/

ik heb hier op zolder nog zo eentje liggen of toch vergelijkbaar , alles is gepast uitgezaagd en voorzien van draadstangen, moeren, enz.
gewoon uitpakken, monteren en klaar...  voor wie interesse mocht hebben ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

#859
De bouwwerf in en rond de tweede helix...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Met al je gereedschappen bínnen de helix moet je nooit ver zoeken  ;) ;D
Je blijft erg secuur bezig.  Mooi om zien.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Leuk, zo'n luchtfoto  :)
... en ik zie dat je al aan de vijfde ronde zit - het einde komt dus in zicht  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#862
Een zicht op het geheel, met in de achtergrond de helix in opbouw.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Ja watte, daar draait mijn hoofd van...

In één woord: impressionant!  Knap staaltje werk. En zo ordelijk!

SuSke

Mooi werk Michiel en met een schaduwstation waar je ook nog wat aan hebt, bijna een vitrinekast  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Indrukwekkend. We kijken uit naar het vervolg.

OlivierV

Imposant hoor, 't zal heerlijk zijn als weer helemaal rond kan denk ik. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

vyncky

Schoon Michiel

Maar heb jij geen schrik dat er materiaal op die wagonnetjes gaat vallen?

Bij mij was dit al lang gebeurd :-X


Ik zou ze even veilig parkeren (in de afgewerkte spiraal bvb)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michiel

Bedankt voor de heel positieve reacties. Maar we zijn er nog niet. Morgen avond begint weer een weekend. Normaal gezien (hopelijk) komt er dan weer een rondje bij.

@Frans, het is inderdaad een beetje de bedoeling om het schaduwstation achter plexi, en sober verlicht, bekijkbaar te houden. Een vitrine-achtig iets dus.

@Olivier, het is echt uitkijken naar het moment dat de aansluiting boven-over gemaakt is met het eerste spoor door het station. Ik droom al een tijdje van dat moment. Ondertussen bouwen we rustig verder.

@Yannick: de intensiefste werkzaamheden gebeuren vanachter aan de tweede helix. De plaat boven het schaduwstation wordt niet druk gebruikt. Het gereedschap en materiaal ligt er niet zodanig druk opgestapeld dat het mekaar in verdukking van de plaat duwt. Nee, het ligt het ruim en verspreid. Ik maak me geen zorgen om naar beneden vallend spul. Maar bedankt voor de opmerking. Het HAD gekund.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)