LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

#780
Kris,  wat bedoel je? Is mijn draadje niet populair? Wordt ze niet gelezen??? Wordt ze ... genegeerd???   :o  ;D ;D ;D (grapje)

Is bij deze dus gebeurd!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michiel op 09 november 2016, 16:07:18 PM
Kris,  wat bedoel je? Is mijn draadje niet populair? Wordt ze niet gelezen??? Wordt ze ... genegeerd???   :o  ;D ;D ;D (grapje)

Is bij deze dus gebeurd!  ;)
maar een draadje met een ander onderwerp valt daar veel meer op dan in je je draadje waarin veel te lezen staat en misschien de vraag  niet gezien/overlezen wordt :-\

doomslu

In MSM 147 staat een artikel over de Liliput dieselmotorwagen type 600.
Daarin wordt o.a. gesproken over de kleurstelling.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Ondertussen is dit occasiedingetje toevallig in de bus gevallen.   :)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts


Michiel

Dit model hoeft niet veel omgebouwd te worden, denk ik. Ik zoek nog wel foto's en/of beschrijving van de uitvoering bij levering in 1930, maar indien ik niets vind, dan bak ik wel iets dat "had gekund". Ze wordt natuurlijk ook gedigitaliseerd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#786

(zonder commentaar...)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Michiel geeft weer een rondje weg ...  8) ;) ;)

Een lastig werkje maar gestaag klim je naar hogere sferen.
Zal leuk worden wanneer je de voorlopige viaduct er terug tussen zet om te testen.

Heb je dat trouwens al gedaan, een trein een stukje op de spiraal laten klimmen en terug om zeker te zijn dat hij overal kan passeren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Bolje

En we draaien rond en rond...

Mooi werk Michiel.
Ben benieuwd naar de testresultaten zoals SuSke vraagt.
Vele groeten,
Ronald

Gerolf

Voldoende getest? Ik heb de indruk dat de draadstangen nogal dicht bij de rails staan ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Wees gerust, ik heb de rails gelegd met NEM en een aantal vrije-ruimtevretende rijtuigen en locs bij de hand, en overal is er voldoende afstand tussen rails en draadstang. Na elke omwenteling proefrij ik eens op en neer om te zien of rails goed ligt, de onderlinge afstand tussen de windingen voldoende, en dat de rails overal elektrisch is aangesloten. Ik heb vertrouwen dat het goed komt. Ik heb natuurlijk wel de rails in een zo groot mogelijke cirkel gelegd, opdat de stijgingspercentage zo laag mogelijk is.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bolje

Goed te horen dat je zo grondig te werk gaat.
En nog beter dat alles werkt.  :)
Vele groeten,
Ronald

Michiel

#792
Een poolstokspringer springt met poolstok, een trein met helix. De lat is gelegd, de hoogte is bepaald, de meet is in zicht.  :)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Bedankt Jean. De laatste twee omwentelingen wordt het iets meer foefelen, want de diameter van het buitenste spoor is net te groot om langs het zijpaneel te kunnen (vandaar de uitsparing onderaan de plank op de foto). De volgende lussen zullen dus niet helemaal cirkelvormig zijn, maar wat ingedeukt om langs de plank te kunnen door stijgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)