LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michael

Michiel weer een mijlpaal bereikt, proficiat, maar geniet er ook even van.
Ik vind het er indrukwekkend uitzien!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ACFI

Citaat van: Michiel op 04 augustus 2016, 19:35:52 PM
Op dit eigenste ogenblik worden de sporen ingereden. Een plechtig moment...

Proficiat Michiel.

Maar wat is er ondertussen met de dames van depot Brussel noord gebeurd?

Of zijn ze de botanique nog niet opgeraakt met hun grote rokken?

:D ;D :D

ACFI

Michiel

Thanks Michaël en Steven.

De dames komen terug  ;) , maar wel wanneer de sceney werken beginnen met de bovenbaan. Nu zouden ze een beetje verloren staan tussen de grote technische werken diep in de onderwereld van het toekomstige Brussel-Luxemburg.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik heb een filmpje gemonteerd van het testrijden door schaduwstation "Belpaire". Klik op het prentje.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Mooie mijlpaal en indrukwekkend schaduwstation met veel rijbeweging.
Paul

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske



Stond er van te kijken....ferme schaduw station....


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Wat waren de Chinesen snel deze keer. Een goede week na bestelling kreeg ik de volgende 20 servomotoren aan de voordeur afgeleverd. Ik weet weer wat doen.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Michiel, in het filmpje zien we ook een Amerikaanse diesel aankomen met als sleep een Tomix en een Railgumwagon, maar wat is dat laatste wagentje ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Koen, ik had vroeger (Saraan tijdperk) een aantal schoonmaakwagentjes uitgetest, waaronder deze met de rol. De bedoeling van deze wagon is normaal gezien om natte residu (olie, water, ...) op te slorpen. Meestal vind je deze dan achter een natte reiniger. Ik heb dit wagonnetje bij in de sleep gestoken als rijstest, en niet om z'n schoonmaakcapacitiet (welke ik trouwens onaantoonbaar vind).
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#658
Ik heb aan vraagje aan de ervaren modulebouwers onder ons.

De bovenbaan zou de volgende opzet hebben (zie tekening hieronder): 5 modulebakken van 70x90cm, gelegen tussen 2 vaste bakken (helixen, 90x90cm). Welke methode raden jullie aan, opdat de bakken goed onderling aansluiten (+- 1mm speling) en uitgelijnd zijn (rail-overgangen in gedachte), maar toch gemakkelijk uitneembaar zijn om individueel aan te werken, zonder kans op schade bij het in- en uithalen van de bakken (achter railsuiteinden haken en dergelijke)?

Extra uitdaging: ik meet, zaag, en rasp alles met de hand (ik heb geen zaag-, frees- of snijmachines), dus ik kan niet rekenen op strak machinaal maatwerk met 0.1mm nauwkeurigheid. Ik gebruik meestal systeempjes om alles passend te krijgen.

Wat is jullie voorstel? Bouwmethode? Pas-technieken? Enig idee?  ???
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Hoi Michiel,

Een eerste tip...

Je modules laten rusten in een alu U - profiel.  Telkens een gemeenschappelijk U - profiel per overgang van module naar module.  Zo kan je een module er tussen uit halen.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.