LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Ik had gisteren al een dergelijk plastieken L-profile gekocht om eens te proberen. Lijkt me voldoende stevig, en vrij eenvoudig te bewerken. Jullie krijgen het resultaat binnenkort (een paar weken) wel te zien. Eerst de bezetmelders aanpakken.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Schitterend, Michiel!
Proficiat met de eerste ritten !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

#453
Jean en Bernard, bedankt!

Ondertussen toch al wat verder gewerkt aan de automatisering van het schaduwstation, namelijk de terugmelders een plaatsje geven, en meteen de bedrading wegwerken in kabelgoten. Dat ziet er een stuk opgeruimder uit, zo.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

fraaie baan alvast veel succes met de verdere afwerking van hetgeen nog komen gaat/moet !  ;D ;)

pandur

Michiel,
Zeer mooi ordentelijk gemonteerd ! ,
Graag wat meer technische informatie betreft de bezetmelders, hoeveel, voor wat, functionaliteit , enz.
Ja, je werkt de nieuwsgierigheid in de hand   :D
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

Michiel

Eric, ik doe niets onconventioneels hoor. Met Lenz ben ik afhankelijk van R/S feedback in plaats van S88, maar voor de rest is het vrij standaard stuff: stroomdetectie als bezetmelding met de diodeschakelingen tegen de te detecteren secties (in plaast van gebruikelijk op de feedback-module), 16-voudige gemodificeerde opto-feedbackmodules (Littfinski omdat geen ander merk deze heeft, maar Rosoft heeft een S88 versie), gebruik van een centrale ringleiding (tussen beide opstelbundels)... standaard stuff dus.  ;)

Betreffende de vraag "hoeveel": ik heb 42 blokken, wat overeenkomt met 84 te detecteren secties (een aanmeld- en een stop sectie per blok). Hiervoor gebruik ik zes 16-kanaals feedback-modules en 84 diodeschakelingen. De twee keerlusmodules (Rosoft) zijn ook voorzien van 3 bezetmelders (waarvan ik er twee gebruik) zodat de keerlus ook meteen als gedetecteerd blok dienst doet (dus +4 lijnen naar de opto-feedbackmodules). Ongeveer 50 meter rails, 38 wissels, een hoop zakjes met railassen (metalen en plastieken), ettelijke decameters schakeldraad, 2m² kurk van 4mm dikte, en een zelfbouw meubel. Goed schudden en klaar!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bolje

#457
Citaat van: Michiel op 08 april 2016, 21:35:33 PM
Ikke blij.


Ikke blij in uw plaats  :)
Vele groeten,
Ronald

pandur

Michiel,
Bedankt voor de toelichting , :o
we zagen maar één module , vandaar de nieuwsgierigheid  ;)
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

SuSke

Mijlpaal gehaald Michiel, en het is een belangrijke.
Nu op naar de volgende maar dat komt ook wel in orde als ik zo lees  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Mooie rijlengtes Michiel. Zelfs in H0 zou het zeker niet mis zijn. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

@Frans, dat lijkt inderdaad in orde te komen. 4 van de 6 feedbackmodules zijn aangesloten. Ik zit nog op schema om dit weekend de bezetmelding klaar te hebben.

@Olivier, Met 5m x 0,9m kan je inderdaad al iets doen in H0, maar wel 4x zo weinig als in N!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

niko

Citaat van: Michiel op 14 april 2016, 08:53:54 AM

@Olivier, Met 5m x 0,9m kan je inderdaad al iets doen in H0, maar wel 4x zo weinig als in N!  ;)
Was voor mij de grootste doorslag Michiel om met N schaal te beginnen   ;D ;)
mvg Niko

philippe_007

Er zijn er al veel die een H0 baan van 5meter nooit af krijgen,
in N werk je er dan ook nog eens 4x zo lang aan  ;D ;D ;D ;D ;D ;D