Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

raf

michiel het zelfde principe ook met opto's
doordat ik  3 rail rij doe ik detectie op de linker rail via een opto
dan dunne draden naar de printjes van de processoren

heeft nooit problemen gegeven
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

#376
Ik ben bezig met het elektrisch aansluiten van alle wissels. Ze worden elk individueel gevoed. De eerste wisselstraat is volledig bedraad. Nog 3 te gaan...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#377
Een fait-divers met een sprong vooruit in de tijd: twee beroemdheden in Brussel-Luxemburg, ons type 12 en the Flying Scotsman. (twee dummies)
(foto verloren)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

#380
Zo! Alle 37 wissels van de 4 wisselstraten zijn elk afzonderlijk voorzien van voedingsdraden. Alles in aangesloten, en even analoog met een loc getest. Alvast geen kortsluiting. Dat valt weer mee. Op naar de 2 keerlussen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stieven76

Huzaren stukje  :o
Ziet er best indrukwekkend uit  ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

#384
Het is inderdaad een behoorlijke hap opstelsporen. Maar het is voor het goede doel. En het einde komt langzaam maar zeker in zicht. Nog veel werk (vb alle wisselaandrijvingen en wisseldecoders maken en plaatsen, alle terugmelders plaatsen en aansluiten, ...) maar er is vooruitgang te noteren. Meer moet dat niet zijn. Vandaag wat met de eerste keerlus geprutst, en wat liggen uitdocteren hoe de verschillenden detectiesectoren van de keerlusmodule moeten uitgevoerd worden; waar isolaties plaatsen, welke kant welke aansluiting aanbrengen,... Komt allemaal in orde...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007


OlivierV

Impressionant geheel Michiel.

Die keerlusmodule van Rosoft, is dat goed voor meer dan 1 keerlus? Dat valt namelijk uit de bijbehorende handleiding niet op te maken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BC911

Mooi geheel. Ik blijf dit soort plaatjes leuk vinden om naar de kijken!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Bedankt, Bert en Philippe.  :)

Olivier, je kan één keerlussituatie (keerlus, keerdriehoek,...) sturen per keerlusmodule, ook met die van Rosoft.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

er kan ook meer een trein stel in de keerlus rijden
anders krijg je het zelfde als op de HTC baan
kortsluiting op de ecos en nie weten waar het aan liegt
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.