LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

OlivierV

Jawadde Michiel! Daar kan je een hoop treintjes in kwijt. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Amai !  Propere uitvoering !!!
Je bent vandaag snel vooruit gegaan, Michel !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

59erke

Citaat van: Michiel op 05 maart 2016, 11:49:50 AM
Dit weekend kan ik weer wat tijd vrijmaken voor mezelf en m'n treintjes! Alle 10 sporen van bundel Zuid zijn nu bedraad, en analoog testgereden. Over dan maar naar bundel Noord...



Zijn dat M2'tjes achter die bolle neus Michiel ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Indrukwekkend schaduwstation  8)
... en heel netjes opgebouwd  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

@Koen, dat zijn inderdaad M2 rijtuigen, goed  gezien. Deze komen van MTE Blankenbergen.

@Gerolf, Jean, Olivier en Phillipe, bedankt! Gisteren heb ik inderdaad lekker veel tijd voor mezelf kunnen opeisen. En dan gaat het meteen goed vooruit. De bedoeling is dat dit schaduwstation 20 jaar meegaat. Dus groot genoeg plannen, en technisch overzichtelijk houden, en makkelijk bereikbaar bij onderhoud en defect.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Mooie tijd gehad Michiel, en zeker nuttig gebruikt. Goed dat je bouwt in de optiek dat je schaduwstation "lang" moet meegaan. De "zichtbare" baan zal sneller aangepast worden en dan is het fijn dat je reeds een schaduwstation hebt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

#336
Vandaag heb ik alle 20 wissels van bundel Noord elektrisch aangepast opdat ze bedrijfszekerder zijn op lange termijn. Ze werden op hun definitieve plek geplaatst en voorlopig vastgeschroefd. Volgend werkje: alle opstelsporen van bundel Noord bedraden: 4 sectors per spoor.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

krisds

Zijt ge nu Antwerpen Noord of Bundel R van Schaarbeek aan't nabouwen? Dit lijkt me zeker groot genoeg. Mooi werk.

Michiel

Met m'n vorig gestrand project, Burssel-Noord, had ik ongeveer het viervoudige gepland (krankzinning!), maar heb serieus beknot met dit project. Het lijkt me nu NET groot genoeg.  ;D

En zeggen dat die bundels in Schaarbeek (Antwerpen ken ik niet) nog groter zijn!

Ik denk inderdaad dat ik met dit schaduwstation de eerstkomenden jaren gesteld zal zijn.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Citaat van: Michiel op 07 maart 2016, 07:31:03 AM
Ik denk inderdaad dat ik met dit schaduwstation de eerstkomenden jaren gesteld zal zijn.  ;)


En in die eerstkomende jaren zorgen dat het vol geraakt, met Belgische stomers  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

#340
Tijdens m'n Brussel-Noord project had ik er al een paar verzameld (allemaal kneusjes die nog heel wat liefde nodig hebben voordat ze de wielen kunnen strekken). Het schaduwstation kan sneller vol staan dan verwacht.   ;D

En dit is of wordt allemaal Belgisch!  :)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Strak werk, Michiel.
Straks al die stomertjes op de sporen: wordt een fantastisch beeld  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Michiel op 07 maart 2016, 20:24:45 PM
En dit is of wordt allemaal Belgisch!  :)
En we kijken allemaal reikhalzend uit naar al die ombouwrapporten !  ;D

niko

Strak werk dat schaduwstation Michiel , ruimte heb je zeker genoeg voor je stomers  8)
mvg Niko

Michiel

Citaat van: Steam.N op 07 maart 2016, 20:43:49 PM
Strak werk, Michiel.
Straks al die stomertjes op de sporen: wordt een fantastisch beeld  ;)
Bedankt Jean. Het zou leuk zijn wanneer het schaduwstation klaar zou zijn en de helixen gebouwd zijn. Maar ik kijk vooral uit naar de bouw van de bovenbaan. Maar alles op z'n tijd...

Citaat van: marc goovaerts op 07 maart 2016, 21:10:47 PM
En we kijken allemaal reikhalzend uit naar al die ombouwrapporten (van die stomers) !  ;D
Het opknappen en ombouwen van deze kneusjes vind ik super tof om doen. En als ze dan probleemloos hun rondjes rijden geeft dat een enorme voldoening. Maar zolang ik geen baan heb om ze op te laten rijden, heeft het niet veel zin.  ;)

Citaat van: niko op 07 maart 2016, 22:51:11 PM
Strak werk dat schaduwstation Michiel , ruimte heb je zeker genoeg voor je stomers  8)
Thanks Niko! Plaats zat! ... voorlopig. Je weet hoe dat gaat. Een mens verzameld zo hier en daar wat, en voor je het weet heb je er geen plaats meer voor. Dat gaat sneller dan men denkt.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)