LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

marc goovaerts


Michael

Michiel proficiat met de eerste rondjes door bundel zuid en ook weer fijn dat je hier terug bent.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bolje

Proficiat Michiel,

Inderdaad een mijlpaal...
En nu nog vele mijlen erbij.  ;)
Vele groeten,
Ronald

RD25

Citaat van: Steam.N op 06 februari 2016, 18:37:41 PM
Proficiat, Michiel!
Ik ken dat gevoel om een eerste trein te zien rijden  ;)
Geniet er van !

+1

ja, de trein loopt goed, proficiat
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Hartelijk bedankt voor de reacties, mannen!  8)

@Bernard, deze Kato rijdt heerlijk. Jammer dat ze geen Belg willen uitbrengen van dit model. Het zou veruit de beste bolle neus zijn: beter en correcter dan Minitrix, en we zwijgen maar beter van de Piko.

@Marc, als Luxemburger komt deze 1600 inderdaad van ver over de grens, nochthans in het echt kwam ie nooit tot Brussel-Leopold. Maar als model grabbelde ik de eerste loc dat ik vond; die het "dichtste bij de hand".  ;D

@Jean, het is inderdaad een heerlijk moment. Dat er weer een trein rondjes rijdt na vele jaren: heerlijk!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

krisds

in de nieuwe editie van "een eeuw stoom 7" staat een leuke foto van een type 7 aan een overweg van de belliardstraat, op weg naar brussel leopoldswijk. Er hangt op die foto een kind in de lantaarn om een goed zicht te krijgen op de loc. Tevens staan er wat foto's in van  het oude brussel noord, station en stelplaats. Voor de rest goed bezig ;).

Michiel

#323
Bedankt voor de tip, Kris. Een eeuw stoom 7 heb ik nog niet, maar dat blijft niet zo.  ;)

Vandaag heb ik weer wat kunnen knutselen aan de baan. Alle sporen van bundel Zuid werden op maat gemaakt. Alles ligt nog los, want de boel moet elektrisch nog aangesloten worden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007


Michiel

#325
Vandaag weer bezig geweest met bedraden. Morgen is bundel Zuid volledig van bedrading voorzien, en is het technisch klaar. De bezetmelders zijn nog niet aangesloten aan de terugmelders, dus het rijden kan voorlopig enkel maar per handbediening (analoog en digitaal, ...niet tegelijkertijd).
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

#327
Dit weekend kan ik weer wat tijd vrijmaken voor mezelf en m'n treintjes! Alle 10 sporen van bundel Zuid zijn nu bedraad, en analoog testgereden. Over dan maar naar bundel Noord...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#328
Alle opstelsporen van bundel Noord zijn nu op maat gemaakt. Ze liggen nog los want alle draden moeten nog tegen de onderkant van de spoorstaven gesoldeerd worden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

je hebt precies goed kunnen doorwerken vandaag,
mooi werk is dat...