Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Voor de bovenbaan speel ik met dat idee. Ik wil eerst het sporenplan van de zichtbare baan volledig uitwerken om dan te beslissen of deels zelfbouw van wissels voordelen heeft.

Voor het schaduwstation vind ik het niet nodig. Eenvoudige standaard wissels die doen wat ze moeten doen lijkt me voldoende.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 14 september 2015, 21:10:18 PM
Voor de bovenbaan speel ik met dat idee. Ik wil eerst het sporenplan van de zichtbare baan volledig uitwerken om dan te beslissen of deels zelfbouw van wissels voordelen heeft.
Voor het schaduwstation vind ik het niet nodig. Eenvoudige standaard wissels die doen wat ze moeten doen lijkt me voldoende.

Ik ben dezelfde mening toegedaan.
Mijn schaduwstations zijn standaard Peco's. 
Op de bovenbaan ... zullen we zien ... 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ik heb in mijn schaduwstation ook zelfgebouwde
- die moeten immers niet mooi afgewerkt zijn, louter functioneel is genoeg
- een goeie manier om te oefenen, en geleidelijk leer je er mooie te maken
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


Gerolf

Link werkt alleen als je inlogt .. dus niet zo toegankelijk  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#275
Na een stilstand van vele maanden pik ik weer het modelspoorgebeuren op. Ik zal nog wel wat bezigheden moeten herschikken om tijd te maken. Er zijn zoveel leuke, interessante en boeiende dingen te doen, en zo weinig tijd om het allemaal te kunnen doen. Maar goed, wat was de stand van zaken? Basis houtwerk was klaar genoeg om rails te kunnen leggen. Het schaduwstation op niveau -1 moet maar eens vorm krijgen: 20 opstelsporen van 2m20 parallel naast elkaar. Bestelling van ontbrekende sporen (en dat zijn er heel wat) is geplaatst. Uittekenen van de ligging van de sporen is begonnen. Beetje bij beetje zullen de updates van de werkzaamheden hier weer binnen druppelen. Tot binnenkort!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007


RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

Gerolf, Philippe, Bernard, bedankt! Ook blij dat ik weer terug ben. ;-)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Yes, binnenkort zien we treintjes rondjes draaien in de schaduwstations  8)
Ik hoop dat je ondertussen ook al wat meer informatie bij elkaar hebt kunnen sprokkelen rond je stationsgebouw  ;)

Goed dat je de draad weer op pakt Michiel. Dat we onze tijd moeten verdelen omdat er zoveel is dat we moeten en willen doen, is een probleem waar we allemaal wel eens mee worstelen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Citaat van: doomslu op 30 januari 2016, 21:57:08 PM
Ik ook!  ;)
Weet ik, Luc.  ;)

Citaat van: SuSke op 30 januari 2016, 22:21:05 PM
Ik hoop dat je ondertussen ook al wat meer informatie bij elkaar hebt kunnen sprokkelen rond je stationsgebouw  ;)
Het goede nieuws is dat ik van alle aangeschreven archiefdiensten (een tiental) een antwoord heb gekregen. Het slechte nieuws is dat geen van hen ook maar een fractie aan informatie heeft over het oude station of de oorspronkelijke plannen ervan. Alle archiefinformatie is verloren gegaan tijdens bedrijfsovernames en oorlogen. Jammer, maar geen drama. ;-)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Dat laat indien nodig dan ook wat ruimte voor dichterlijke vrijheden hé

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)