LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

 ;D

De combinatie kast-baan doe ik ook om m'n vrouw een beetje mee te krijgen in dit project. We hebben geen kelder, geen zolder, geen garage... waar blijft men dan met z'n rommel. Diepe kasten om dingen voor jaren weg te duwen zijn dan heel welkom!  ;)

@Gerolf, ik zou inderdaad benoemde dozen gebruiken.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#166
Het geraamte van het centrale deel is klaar. M'n hout is op en m'n agenda staat vol met andere bezigheden voor het weekend. Maandagavond heb ik hopelijk een mogelijkheid om naar de bouwmarkt te gaan voor de volgende aankoop...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#167
Vanavond toch nog timmertijd gevonden. Met recuperatiehout heb ik de boorden gemaakt om later de elektronicamodules op te monteren. Ze dienen ook meteen als anti-wiebel-diagonaal.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

Citaat van: Michiel op 08 augustus 2015, 11:24:38 AM
(...) Maandagavond heb ik hopelijk een mogelijkheid om naar de bouwmarkt te gaan voor de volgende aankoop...
(...)

Citaat van: Michiel op 08 augustus 2015, 22:19:45 PM
Vanavond toch nog timmertijd gevonden. Met recuperatiehout heb ik de boorden gemaakt om later de elektronicamodules op te monteren. Ze dienen ook meteen als anti-wiebel-diagonaal.
(...)

ahahahahah, good idee en knap werk  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

#169
Zoals gehoopt heb ik hout kunnen gaan kopen en ben ik bezig met de kastbodems wat meer bodemsteun te geven. Lijkt me een gezonde investering.

En weer zo'n onbenullige foto!? Ik blijk daar goed in te zijn; heb er talent voor!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#170
De aanhouder wint... dus ik houd aan... met men meubel. De bodemplaten van de kasten zijn op maat en alvast los geplaatst...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Schabben lopen door ?
Dat is zo gek nog niet - dan kan je ook langere "rommel" opbergen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Goed gezien. En ook, dwars langs de achterwand in de kasten dacht ik buizen te plaasten voor de langere dingen.

De bodemplaten van de onderste kasten zijn vast geschroefd, en hoewel het geheel vrij dun en licht is gebouwd, wordt het geheel al vrij stevig en strak. Ik ben op een van de kastbodems gaan staan, en ze hebben het overleefd. Bijna 100kg per kastschap lijkt me voldoende.  ::)  ;D

Ik ben bezig met het plannen van de helix-blokken, en de constructietechniek hoe 5 modules te positioneren tussen 2 vast helixblokken, waarbij de modules toch makkelijk erin en eruit gehaald kunnen worden zonder schade, en waarbij de naden tussen modules en helixblokken toch perfect aansluiten (<mm speling). Een denkoefening voor de komende dagen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Goed bezig.  Ik blijf dit met veel aandacht volgen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ah Jean, ging jij ook niet modules inklemmen tussen helixblokken??? Notch-notch, wink-wink... er stond zo iets van me bij, nee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Yep yep  ;)
Maar eerst een spoorplan uittekenen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Wordt een ferm kastje Michiel.
Geeft je in ieder geval veel opbergruimte.

Ik zou die helixen toch iets verschuifbaar maken om je modules er "vlotter" tussen uit te kunnen halen en terug te plaatsen.
Moet niet veel zijn, maar een 5 tal cm zou je een pak kopbrekens minder kosten.
Misschien bij de zweedse kastenboer eens gaan kijken of je daar iets kan vinden in de ladedragers om de helix soepel te verplaatsen.
Die dingen hebben ook een "soft-stop" en vallen in een "dood" punt op het einde van de rit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

hallo Michiel, idee voor lades, rangschikking het keuken pan. openen maximum !

zie :



assemblage do-it-yourself, of course
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

Prullen met spullen van de Zweedse meubelboer is inderdaad een denkpitste. Ik ga er eens rondstruinen. Wie weet...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)