LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Herwig

M2 in N - wie heeft die ook alweer geproduceerd, ooit?

Michiel

Deze zijn ooit gekocht bij MTE Blankenberge. Maar PB-Messingmodelbouw heeft er ook, maar dan als messing kits.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stoomlokje

Citaat van: Michiel op 30 januari 2026, 22:38:13 PMDeze zijn ooit gekocht bij MTE Blankenberge. Maar PB-Messingmodelbouw heeft er ook, maar dan als messing kits.

Paul is al een tijdje met de zaak gestopt, als je er nog iets van wil, zal je hem moeten bellen om te horen of hij het nog heeft liggen

Michiel

Ik heb net een berichtje gestuurd naar Paul met de vraag wat er nog bschikbaar is in schaal N. Ik ben benieuwd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Deze namiddag heb ik een probleem aangepakt dat al sinds het begin van de modelbaan een probleem was: de buitenste keerlus (oranje op de foto) was onberijdbaar. De oorzaken waren veelvuldig. Een wisselaandrijving van het emplacement erboven moest verplaats worden. De segmentovergang moest grondig aangepast en uitgelijnd worden. De puntstukken van de wissels moesten gepolariseerd gevoed worden. Een gebroken voedingkabel moest vervangen worden.

Na de hermontage van de dubbel keerlus werkt alles voor 90%. Bijna goed want de segmentovergangen geven toch nog af en toe problemen (stilstand of ontsporing). Maar al bij al een heel productieve namiddag.

Enige domper op de vreugde was de val van mijn poetstrein en super-loc (Een US E8 loc die overal door reed). Eigen fout, onvoorzichtigheid. Ze rijdt niet meer, defect. Er lijkt is ernstig verbogen of gebroken. Onderzoek moet nog uitwijzen wat er kapot is. Nu is de "nieuwe" Roco reeks 59 mijn trouw werkpaard in nood.