Inderdaad, elk stukje rail wordt apart gevoed met draadjes. De raillassen dienen voor de mechanische verbinding/uitlijning. Flexible rails in bochten worden bij mij wel aan elkaar verbonden, gesoldeerd op printplaatjes om de railspanning op de vangen. Raillassen hebben niet die stevigheid, vooral die plastieke isolatielassen niet. De flexibele rails voorbuigen ben ik nog niet goed in geslaagd. Misschien dat het met Peco code 55, met rails deels IN de dwarsliggermat, minder goed gaat?
Een paar wissels, waar de er geen plaats is/was voor een motoraandrijving onder de wissel, worden met een werkend stangenstelsel aangedreven, met servo-motoren wat verder weg verstopt. Er bleek een tuimelaar verdwenen waardoor de wissel niet meer over ging. Dat is deze ochtend hersteld (witte driehoekje links op de foto). Het krijgt nog een lik zwarte verf, en een nep-doosje eroverheen opdat de brute constructie minder opvalt.
Ondertussen werden 5 van de 9 doorgaande perronsporen langs de linker zijde van het station aangesloten, en 3 ervan zijn operationeel ingereden (met de EMD E8 loc op de foto) met alle nodige wissels in de rijpaden functioneel.
De verhuis heeft veel wat er vroeger werkte ongedaan gemaakt. Vooral onder de baan werden grote delen van de elektronica en bedrading noodzakelijk verwijderd. Alles moet dus weer aangesloten worden.

