LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

mahtoska1

Jouw baan blijft impossant om naar te kijken. Van zo een wisselstraat kan ik enkel dromen...

guy holbrecht


Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D


doomslu

Citaat van: mahtoska1 op 20 december 2021, 08:38:37 AM
Jouw baan blijft impossant om naar te kijken. Van zo een wisselstraat kan ik enkel dromen...
Inderdaad!

En leuk te zien dat je weer bezig bent, Michiel.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Michiel ik vind het heel tof dat je ons meeneemt bij de bouw van je baan. Dank voor alle filmpjes die je maakt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Hartelijk dank voor de reacties!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik redelijk inspiratieloos ben, en gooi dus de vraag in de groep, nadat jullie de situatie hebben kunnen zien in dit filmpje:

Welk scenery-aspect pak ik als eerste aan?

Ik ben benieuwd naar jullie voorstellen...  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Kerstversiering op de baan, uiterst origineel !  ;)

Ik blijf wel fan van de 2 stelletjes die je daar hebt rondrijden

Citaat van: Michiel op 20 december 2021, 10:48:21 AM
Welk scenery-aspect pak ik als eerste aan?

Om op uw vraag te beantwoorden, persoonlijk zou ik de rails aanpakken.  Ballast op de ontbrekende stukken en de rails voorzien van een roestkleurtje.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ACFI

Het maakt niet uit wat. Belangrijkste is dat je het kan doen in een of twee avonden / knutselsessies, zodat je het resultaat kan zien en tonen op je baan. Dat geeft een boost aan de goesting. En een boost kunnen we allemaal wel gebruiken momenteel (tenzij wie al zijn derde gekregen heeft).

Dat kan zelfs een mock-up zijn van bijv de straat achter het emplacement of de hoek met de Beliard bijv.

tenzij je die mockups al gemaakt heb natuurlijk ...

ACFI

Metpetergaathetbeter

ik had eerder elders al kennis genomen dat je er opnieuw voorzichtig ingevlogen bent, tja wordt fraai dat 1/160 keer kleinere modelspoorwereldje daar !  ;)

Jappy

Citaat van: Michiel op 20 december 2021, 10:48:21 AM

Welk scenery-aspect pak ik als eerste aan?


Persoonlijk zijn gebouwen een van mijn favoriete dingen om te maken. Daar zie je ook heel snel vooruitgang mee. Blij om te zien dat je terug zin hebt om aan dit project verder te werken. :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

erik de noorman

Kleur aanbrengen. Kan op verschillende manieren zoals uw seinpost afwerken, een beetje groen op de baan, keermuren afwerken, sporen voorzien van onkruid. Enfin dat is wat ik altijd doe als het saai oogt of is.

Erik.

Floris

Gewoon eens kijken: wat vind je het leukst om te doen? Modelbouw is als een vliegwiel, je moet er even energie in steken om t op gang te krijgen dus dat mag met een leuk klusje, komen later de taaie dingen wel weer...

Michiel

Inderdaad Floris, de saaie stuff heb ik even opzij geschoven, en ben het vliegwiel aan het aanzwengelen. Maar wat ik nu een leuk klusje vind, ben ik nog niet uit.

Groensel geeft instant effect, maar ik vind het persoonlijk nog wat vroeg voor groen. Maar ik waardeer je suggestie en snap waarom je dit voorstelt, Erik.

Ha, Jasper, gebouwen maken... maar dat is meteen een serieuze klus. Als ik zie hoeveel gebouwen er zouden moeten komen, dan lijkt 1 geveltje zo onbenullig. Maar ik snap wel dat het ooit met het eerste geveltje moet beginnen. Maar in combinatie met Steven's voorstel (zie hieronder) komen we een stap dichter bij dat eerste geveltje.

Ballasten zou inderdaad kunnen, Koen, maar ik zou graag iets anders aanpakken. Iets fris, om het enthousiasme weer aan te wakkeren.

"Iets wat je op een avond resultaat van hebt... ", dat klink lekker. Inderdaad een soort boost wat ik zoek om het vliegwiel aan te zwengelen. En om de hoek van de Beliardstraat eens aan te pakken, en wat meer ruwe vorm te geven, is een prima idee. Het zwengelt dan ook meteen het voorwensel aan om de keerlus langs die kant af te werken, want dat is de klus dat ik nu opzij had geschoven.

De Beliard-hoek lijkt het te gaan worden. Mannen, van harte en oprechte dank voor jullie ideëen en suggesties.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)