LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

En ik vind het steeds leuk om te posten, in de hoop dat het sommigen kan inspireren en enthousiasmeren. Ik weet dat er vele stille meelezers zijn, en dat dit bouwverhaal met al zijn successen en blunders kan tonen dat het niet perfect hoeft te zijn om er plezier aan te beleven.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Mooi werk Michiel, altijd leuk om hier vooruitgang te zien.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Michiel

#3603
Bedankt Jasper. Ik hoop dat ik na het volgende segment (de keerlus rechts) met het laatste stukje schaduwspoor echt van het schrijnwerkerij en ruwspoorbouw af ben. En dat ik me weer wat meer met modelbouw kan gaan bezig houden. Vandaar de eindspurt om dit hoofdstuk houtwerk en sporenleggen definitief te kunnen afsluiten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Meer dan de moeite om deze thread elke dag op zijn vorderingen na te kijken. Mijn stiekeme favoriet, hier op het forum. ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Dat doet me plezier, Bart. En ik zou veel meer willen kunnen tonen, maar tijd? Waar kan ik porties ervan bijkopen?

En plots realiseerde ik me dat ik het goed te pakken heb: het modelbouwvirus. Wie knipt er een snipper transparante plastiek uit doosje, en begint gedurende een uur aan het stukje te vijlen tot het een staafje is van 2mm diameter? Om te zeggen dat ik weer aan het Tervuurs stel heb liggen knoeien.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alan On Track

Het stemt mij ook immer gelukkig om hier weer updates van te zien verschijnen, Michiel. Dit is zo'n cool project, met dan nog eens alle zijdingetjes zoals het tervuren-stelletje.  Het is dat we er zoveel close-ups van zien, maar dat moet zulk klein dingetje zijn. Chapeau.
Modelbouw is een kunst

Michiel

Thanks Alan, en het valt mee kwa grootte, namelijk half zo groot als H0, met als voordeel dat men maar half zoveel details moet aanbrengen opdat het overtuigend lijkt.  ::)  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik ben in mijn rommeldoos met pluklocs en verzamelde defecte onderdelen gaan zoeken, en kon een tender samenstellen dat mogelijk als basis kan dienen voor m'n type 10 project. Met een beetje meeval krijg ik de hele handel rijdend, en kan mijn type 10 in opbouw eens testrijden, en zien of het een beetje betrouwbaar op het spoor blijft, dat een beetje soepel kan bollen zonder teveel haperingen, en dat het een beetje geloofwaardige trekkracht heeft.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

ah kijk, dat zijn de betre projecten! Tja, zou niet weten waarom t perse niet zou lukken, dus gewoon lang genoeg rotzooien.  :P

Driesel


Val-Rikard


Pierre

Ha ... mooi project. Ik volg ook met veel plezier. ;)
Groet Pierre.


Jappy

Yes! Ik hoopte al dat dit project ooit weer eens boven water ging komen!  ;D Persoonlijk ben ik meer fan van de latere uitvoering met windleiplaten en dubbele schouw, maar dat past natuurlijk niet in je tijdperk dus ik begrijp de keuze. ;)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Gerolf

Dat ziet er al tof uit. Succes met het vervolg !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw