Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

vyncky

Ben ook wel benieuwd  naar de verdere uitwerking;)

Mooi treinstelletje dat je gebouwd hebt !

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michiel

Verder afwerken van het Tervuurs motorstel is prioriteit nummer 1. Kwestie van tijd. Hopelijjk kan ik er het komend weekend weer eens de schouders onder zetten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Stiekem benieuwd hoe het Brusselse tafereel zich verder ontwikkelt... ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

ERVIN

Ik ook , maar Michiel is hier al een hele tijd niet meer geweest?? :-\

Michiel

Hoi mannen, geen paniek.  ;)

Ik ben met een heel andere uitdaging bezig, maar die loopt zo langzamerhand op z'n eind. Ik pik het modelbouwen binnenkort weer op. 't Is dat we in een leven zo weinig tijd hebben, en dat er zo veel interessante dingen te doen zijn. Vandaar de wat langere onderbreking.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik had al een paar bestellingen in de UK gedaan na hun Brexit. Maar ik ontving telkens een joekel van een extra factuur voor invoer-, tax- en behandelingskosten, gaande van 30 tot 50 euro extra op pakjes van amper 25 -50 euro. Pure diefstal, en bestellen in de UK deed ik dus niet meer.

Maar bij Hattons (UK), volgens hun website, bleken ze hun zendingen te voorzien van douanedocumenten en verekende BTW. Leek in orde, dus toch eens proberen, dacht ik. En, inderdaad DIK in orde! Geen extra kosten! Super in orde is dat ginder. Het ging dus om 3 extra wissels nodig om de ontbrekende opstelsporen op het emplacement van Brussel-Luxemburg te kunnen aanleggen. Alles ligt hier nog los... een beetje puzzelen opdat wissels vrij blijven van de bakrand.

En dus om te zeggen dat ik weer stillekes-aan de modelbouwdraad oppik...  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Fijn te lezen dat, ondanks alle negatieve berichtgeving in andere draadjes, je toch vlot en aan een correcte prijs aan je materiaal geraakt bent Michiel.

En dat emplacement wordt iets groots zo te zien. Ook aan de horizon een markant kerkgebouw als mock-up.
Je baan belooft iets moois te worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ACFI

Tof om terug nieuws uit de QUartier Leopol te horen en te zien.

ik heb zelf ook weinig miserie gehad met leveringen uit UK. De nieuwe richtlijnen richting EU bestonden al langer voor andere landen en mijn leverancier van IT spullen had er geen probleem mee. De andere ichting uit is blijkbaar moeilijker want de britten zelf waren eigenlijk niet volledig klaar met hun richtlijnen en IT systemen.


Alan On Track

Ook al veel goeds gehoord van Hattons. Dat emplacement begint er heel goed uit te zien  :).
Modelbouw is een kunst

Fretbol

Leuk om weer vooruitgang te zien Michiel, het ziet er al heel indrukwekkend uit!

Goed om te weten dat Hattons geen problemen hebben met leveringen waar extra kosten op betaald moeten worden.
Ik denk erover om de Cobalt IP wisselmotor te gebruiken en Hattons is één van de weinige plaatsen waar deze beschikbaar zijn

steamdriven

YES!
Enkel goed nieuws hier! Dankjewel, Michiel. :)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Pierre

Dat is zo een zeer indrukwekkend emplacement aan het worden Michiel. Ook mooi om te horen dat er weer een beetje schot komt in de bouw. Top man!  ;)
Groet Pierre.


Karel A.J.

De buurt daar een beetje kennende kan ik me moeilijk voorstellen dat het station ooit zo uitgebreid is geweest. Ja, er was vroeger een emplacement naast de doorgaande sporen, maar toch niet zo uitvoerig? Of is er misschien een soortement schaduwstation bij, Michiel? (excuus als dat hogerop ergens omschreven is, ik kijk gewoon met verbazing tegen die foto aan.)

Michiel

Het station is steeds zo groot geweest, totdat het onder de grond werd gestoken met de bouw van de Europese wijk in de jaren '90.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Komt er ook een draaischijf Michiel? Of zie ik nu niet goed op je luchtfoto?
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...