LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Michiel

Dank je Tom!  :D

En het lijmen van de eerste strip is beter gelukt dan gevreesd. De strips zijn ongeveer een kwart van een millimeter breed. Ik vreesde dat het een knoeiboel zou worden, maar met die Tamiya Thin Cement ging het betrekkelijk vlot zonder al te veel lijmplekken en styreensmurrie. Op naar de volgende strips...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De omlijsting van de deur was al meer een gepruts, maar beter met dan zonder...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alan On Track

Amai, dat begint er al heel goed op te lijken!
Modelbouw is een kunst

Michiel

Thanks, Alan!

De dakpartij kreeg roofing-ribben.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modelbaanHO

Mooie vorderingen Michiel.
Het schiet blijkbaar ook lekker op.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

mahtoska1


Pierre

Groet Pierre.


erik de noorman

Dat is een kunstwerkje in wording. Ambachtelijk werk om van te snoepen.

Erik.

Michiel

Bedankt voor de reacties, mannen!

De kap in deze basisvorm is zowat klaar. Zo uitvergroot op het scherm ziet het er vrij grof en gehakkeld uit, maar in t' echt is ie echt wel schattig. Ik ben best gelukkig met dit resultaat tot nu toe. Vandaag laat ik de lijmen goed uitdrogen, morgen voorzichtig ontvetten, en dan in de primer. Daarna kan ik verder met het aanbrengen van alle details. Morgen zou ik het onderstel willen digitaliseren. Zien of dat lukt....

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ludwigdc

2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Luc

Oufti!

BC911

Hé Michiel, wat een mooi resultaat al  8).

Citaat van: Michiel op 06 februari 2021, 17:45:10 PM
Morgen zou ik het onderstel willen digitaliseren.

Ik heb vorige week een TM21 gedigitaliseerd, en dat ging heel vlot. Ik vermoed dat de opbouw gelijkaardig is. Je kan in principe rechtstreeks op de motor draadjes solderen. Verder de geleiders naar de motor inkorten, en klaar is kees. Ik heb er een ESU decoder in voorzien, en met de standaard instellingen reed dat al heel goed.
Succes met de ombouw.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

BC911

Hierbij 2 foto´s van de TM-21.

Uit elkaar:


Eindresultaat:
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Hoi Bert, WAT ik moest doen aan dit chassis was duidelijk, maar HOE was het niet. Het uit elkaar nemen van dit in elkaar geklikt chassis was niet evident, vooral dat het de eertse keer was dat ik zo'n Tomytec onder handen nam. Maar nu is het duidelijk: Die twee lipjes, aangeduid met de cirkels, moeten weggeknipt worden. En dan inderdaad meteen op de motor de decoderdraden solderen.



EDIT: onze berichten kruisten elkaar. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)