Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

doomslu

Amaai Michiel, in 1/160, dat is een flinke uitdaging. Succes!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Michiel met jou drive moet dat goed komen, ik volg verder in stilte.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Bon, we gaan niet te vroeg lachen, maar ik heb wel hoop dat het resultaat aanvaardbaar zal worden. Na de eerste dag zijn de ramen uitgesneden. Nog ruw, want moeten nog op maat gevijld worden, maar de vingers doen zeer naar 3 uur in 1mm styreen te snijden met m'n breekmes. Helemaal strak zal ik het niet krijgen, maar wel voldoende voor op normale kijkafstand. Morgen deel twee: de deuren.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Ik ben fan van dit soort projectjes. Ik volg!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

even een tip nu je nog niet heel ver bent: neem voor de wanden liever 0,5mm styreenplaat! veel makkelijker te snijden en je kunt de ramen eventueel gewoon achter de wand lijmen, dat scheelt een pak rotwerk.
Denk dat die wagen verder prima gaat lukken trouwens. Tis een vrij eenvoudig broodtrommeltje met raampjes, je hakwerk in 1 mm-plaat ziet er wel zo uit dat ik er volop vertrouwen in hebt als je t eens in 0,5 probeert.

Luc

Oufti!

Pierre

Ik hou hiervan Michiel. Volgens mij gaat het helemaal goed komen. Ik ga lekker onderuit zitten met een glas cola en genieten van je kunsten.
Groet Pierre.


Michiel

Thanks voor de aanmoedigingen, mannen. 't Is weer een sprong in het onbekende. We zien wel waar we uitkomen.

Floris, ik hou je tip bij de hand. Als ik het met deze 1mm plaat niet goed krijg, dan herbegin ik met 0,5mm.  ;)

Luc, het chassis is een Tomytec TM-20, nieuw gekocht voor dit project.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Luc

Oufti!

modelbaanHO

Citaat van: Pierre op 24 januari 2021, 00:42:49 AM
Ik hou hiervan Michiel. Volgens mij gaat het helemaal goed komen. Ik ga lekker onderuit zitten met een glas cola en genieten van je kunsten.
Ik ook, maar dan zonder cola.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

Die gewone vijltjes van Brico huismerk zijn duidelijk beter dan die zogezegde "fijne diamant vijltjes". Ik heb de 4 wanden "bijgevijld", zoals men dat zegt, en het ziet er alvast een stuk beter uit. Nu de vouwdeuren...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alan On Track

Dat komt goed zo te zien. Leuk project om deze wagens na te bouwen.
Modelbouw is een kunst

Michiel

De vouwdeuren krijgen vorm. Een foto van zo dichtbij is onvergeeflijk, maar in't echt ziet het er al niet slecht uit. Ik stop voor vandaag want begin scheel te zien op dit pieterig gepruts. Morgen weer, als we wat tijd krijgen...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Weer een stukje verder. De kast werd samen gelijmd, pasgemaakt voor het onderstel.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan